دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: از آغاز ثبت نام دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری تاکنون 56 نفر برای حضور در این دوره از انتخابات ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۱۵۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 24 December 2015
خیرالله ترخانی اظهار داشت: 10نفر در مجلس خبرگان برای حوزه انتخابیه خراسان شمالی و 46 نفر در مجلس شورای اسلامی که 34 نفر از حوزه انتخابیه بجنورد، راز و جرگلان، گرمه ، جاجرم و مانه و سملقان و 6 نفر از حوزه انتخابیه اسفراین و 6نفر از حوزه انتخابیه شیروان ثبت نام کرده اند.
وی گفت: از تعداد کل افراد ثبت نام شده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی یک نفر با مدرک لیسانس،35 نفر با مدرک فوق لیسانس و 7 نفر با مدرک دکترا و 3 نفر با تحصیلات حوزوی ثبت نام کرده اند.
مدیرکل سیاسی وانتخابات استانداری خراسان شمالی ادامه داد: از تعداد 46 نفر ثبت نام شده برای مجلس، 44 نفر مرد و دونفر زن هستند.
وی خاطرنشان کرد:مهلت ثبت نام در مجلس خبرگان در مراکز استانها امروز تا ساعت 18 در مراکز استانها و ساعت 24 امشب در وزارت کشور تمدید شده بود.
ترخانی تصریح کرد:به رغم اینکه 2 روز دیگر تا پایان ثبت نام مجلس شورای اسلامی باقی مانده است این تعداد به 46 نفر افزایش و شاهد افزایش قابل توجه این آمار خواهیم بود و این در حالیست که در مجلس نهم 38 نفر ثبت نام شده بودند.
استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج نیز مشترکا با شهرستان قوچان استان خراسان رضوی یک نماینده دارد.
همچنین استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری دارای یک نماینده است.
حدود 900 شعبه در خراسان شمالی برای این دوره از انتخابات تشکیل خواهد شد و 13 هزار نفر نیز عوامل اجرایی و انتظامی انتخابات را بر عهده خواهند داشت.
در انتخابات مجلس خبرگان رهبری 19 حوزه و در انتخابات مجلس شورای اسلامی 17 حوزه در استان خراسان شمالی در نظر گرفته شده است.
خراسان شمالی در انتخابات دوره های گذشته مشارکتی بیش از میانگین کشوری داشته است.
حدود 60 درصد از جمعیت 900 هزار نفری خراسان شمالی واجد شرایط رای در انتخابات 94 هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار