کد خبر: ۱۵۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳ 24 December 2015

استاندار با اشاره به نیاز جامعه به مباحث فرهنگی، مشکلات امروز را ناشی از نابسامانی‌های فرهنگی و نگاه یک بعدی به مسائل دانست.

به گزارش تابناک یزد،«سیدمحمد میرمحمدی» در آیین آغاز بکار هفتاد و ششمین گردهمایی معاونان فرهنگی واحدهای جهاد دانشگاهی کشور که در قالب یادمان آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری مهرجردی بنیانگذار حوزه علمیه قم، به میزبانی یزد برگزار شد، از این عالم وارسته به‌عنوان منشاء تحولات بسیار بزرگی در حوزه مسائل دینی کشورمان یاد کرد.

وی به نقش ایجاد حوزه علمیه قم در انتقال مرجعیت شیعه از نجف اشرف در کشور عراق به ایران اشاره کرد و گفت: این مرکز علمی بزرگان بسیار زیادی را در خود پرورش داده است و هر کدام از شاگردان این آیت عظام، خود به تنهایی منشاء تحولاتی بزرگ شده‌اند.

میرمحمدی از شاگردان آیت‌الله حائری، امام راحل(ره) را نام برد و در این‌باره افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب با پایه‌گذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از 2500 سال حکومت ستمشاهی، زمینه‌ تغییرات و تحولات بسیار بزرگی را بنا نهادند به‌نحوی که پایه‌های قدرت شرق را فرو ریخت و پایه‌های قدرت غرب را نیز متزلزل کرد.

وی با تأکید بر این‌که همه کانون‌های پرورش و فکری باید این چنین ویژگی‌هایی داشته باشند و همه مواردی که انسان را به رستگاری می‌رساند در آن‌ها مشاهده شود، گفت: نباید تنها به آموزش‌هایی که فقط جنبه‌های‌ مادی و سیاسی دارند، اکتفا کرد.

استاندار با بیان این‌که بیشترین نیاز امروز جامعه مباحث فرهنگی است، اظهار کرد: اگر فرهنگ انسانی بر جوامع حاکم شود، همه امور دیگر سامان می‌یابد

وی مشکلات موجود را ناشی از نابسامانی‌های فرهنگی و نگاه یک بعدی به مسائل داشتن، دانست و گفت: زندگی انسان‌ها نباید تنها در وجه اقتصادی ارتقا یابد بلکه در همه وجوه باید رشد یابد و این مستلزم درس گرفتن از شخصیت، عملکرد و رفتار بزرگان است.

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگرفته شدن نام جهاد دانشگاهی از دو واژه‌ی پرمعنای «جهاد» و «دانشگاه»، این مجموعه را به مثابه‌ی انسانی با مجموعه ویژگی‌هایی که باید در یک انسان بازتاب داشته باشد، خواند.

وی با ابراز امیدواری کردن در خصوص منشاء اثربخش بودن این گردهمایی، تصریح کرد: مقوله‌ی فرهنگ با بخش‌نامه و ابلاغیه، سامان نمی‌یابد بلکه باید کسانی که به‌عنوان مربی فرهنگ فعالیت می‌کنند با رفتار و کردار خود منشاء انتقال فرهنگ باشند که در این صورت نقش مربیان فرهنگی بسیار خطیر است.

استاندار در ادامه با اشاره به انتخابات‌های پیش رو در کشورمان، این تدبیر امام راحل(ره) مبنی بر برگزاری انتخابات در کشور را پشتوانه بزرگی برای نظام در طول ادوار دانست و گفت: خوشبختانه ساختاری که با تدبیر امام(ره) در کشورمان پایه‌های محکمی پیدا کرده است، امروز دهان خرده‌گیران را با ابعاد سیاسی و اجتماعی خود بسته است.

میرمحمدی در پایان نمایش چنین پشتوانه‌ی محکم مردمی در کشورمان به جهانیان را مورد تأکید قرار داد و گفت: دستگاه‌هایی که رسانه‌هایی را در اختیار دارند می‌توانند با تشریح مسائل و شرایط این تأثیرگذاری به مردم، این احساس را ایجاد کنند که حضور در پای صندوق‌های رآی باعث غرور و عدم حضور نوعی قصور را به نمایش بگذارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار