مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد:
ازمجموع 239 میلیارد اعتبار اختصاص داده شده به این حوزه تاکنون 64.5 درصد آن تامین و جذب شده است.
کد خبر: ۱۵۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵ 23 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل دفتر تامین مسکن کمیته امداد با بیان اینکه اعتبارات حوزه مسکن امسال نسبت به سال گذشته 3/5 برابر رشد داشته است گفت: ازمجموع 239 میلیارد اعتبار اختصاص داده شده به این حوزه تاکنون 64.5 درصد آن تامین و جذب شده است.

قادر صمدی در نشست تخصصی مسئولان دفترتامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد، گفت: در سه ماهه پایان سال اعتبارات قابل توجهی به این حوزه اختصاص یافته است که امیدواریم بتوانیم با جذب به موقع آن عملکرد مطلوبی در این حوزه ارائه دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت همفکری و بهره گیری از همه امکانات و ظرفیت‌های استان‌ها برای ساخت مسکن نیازمندان، تصریح کرد: توجه جدی و نظارت مستمر بر کیفیت و ساخت منازل مسکونی مددجویان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

صمدی تکمیل و تحویل منازل نیمه کاره مددجویان را از اولویت‌های حوزه مسکن عنوان کرد و افزود: همه تلاش خود را خواهیم کرد تا مسکن مددجویان به موقع احداث و تحویل شود.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد اظهار کرد: سال گذشته 99 میلیارد تومان پیش بینی شده بود که با تمهیدات رئیس کمیته امداد این اعتبارات به 239 میلیارد تومان افزایش یافت. ازکل اعتبارات این حوزه تاکنون 154 میلیارد تومان محقق شده است که از درآمد صدقات 48.7 درصد و منابع دولتی 82.5 درصد تامین شده است.

وی سرانه مسکن روستایی را به طور متوسط سه میلیون و یکصدهزار تومان و شهری را 9 میلیون و یکصدهزار تومان عنوان کرد و گفت: این درحالی است که سقف احداث منازل مسکونی روستایی و شهری به ترتیب 10 میلیون و 20 میلیون تومان در نظرگرفته شده است.

صمدی خاطرنشان کرد: تاکنون این حوزه احداث 6 هزار و 236 واحد مسکونی روستایی، دوهزار و 290 واحد شهری و 18 هزار و 126 واحد تعمیرات را آغاز کرده است که بسیاری از آنان تکمیل شده اند.

وی افزود: استانهای کرمان، گیلان، ایلام ، خراسان رضوی، فارس ، آذربایجان شرقی ،چهارمحال بختیاری ،خراسان شمالی و لرستان بیشترین عملکرد را در ساخت و تحویل مسکن مددجویی روستایی داشته اند واستان های خوزستان، گیلان ، قم ، خراسان شمالی از جمله استانهای موفق در احداث مسکن شهری بوده اند.

صمدی تصریح کرد: استان های گیلان، خراسان شمالی، کرمان، ایلام، خراسان رضوی استان هایی هستند که در دو بخش احداث مسکن روستایی و شهری موفق عمل کرده اند.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد همچنین به خدمات فنی کمیته امداد در حوزه مسکن مدجویان اشاره کرد و گفت:‌ تهیه نقشه، اخذ پروانه، انعقاد قرارداد با پیمانکاران و اجرای آن بخش دیگری از خدمات کمیته امداد به مددجویان در حوزه مسکن محسوب می‌شود./پ


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار