سخنگوی وزارت کشور از شناسایی حداقل 10 نفر از عوامل اصلی حادثه اخیر شیراز در حمله به علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۱۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷ 17 March 2015
به گزارش تابناک فارس به نقل از واحد مرکزی خبر؛حسینعلی امیری با تبیین نتایج تحقیقات هیئت ویژه بررسی حادثه شیراز گفت: این هیئت به سرپرستی معاون امنیتی ـ انتظامی وزیر کشور دیروز به شیراز اعزام شد و در اجرای دستور رئیس جمهور و آقای رحمانی فضلی بررسی‌های میدانی و تحقیقاتشان را درباره سه برهه زمانی قبل، حین و پس از واقعه انجام دادند.
وی افزود: اعضای این هیئت همچنین با مقامات استان فارس که می توانند در کشف حقیقت راهگشا باشند دیدار و گفتگو کردند و شورای تأمین استان فارس با حضور هیئت اعزامی تشکیل جلسه داد و ابهامات و پرسش های مطرح درباره ضرب و شتم آقای مطهری بررسی شد.
امیری گفت: همچنین مستنداتی مانند فیلم ها و عکس هایی که در اختیار هیئت اعزامی بود با شرایط محیطی و محلی تطبیق داده شد و دست کم ده نفر از عوامل اصلی این حادثه شناسایی شدند.
وی افزود:‌ در جلسه شورای تأمین استان فارس مقرر شد دستگاه قضایی و دادستان شهرستان شیراز کار احضار و تحقیق از عوامل اصلی شناسایی شده را آغاز کنند و در این چارچوب دستگاه‌های اطلاعاتی استان نیز با دادستان همکاری کنند.
قائم مقام وزیر کشورگفت: بررسی ها برای تعیین قصور یا تقصیر افراد دیگر حادثه شیراز در حال تکمیل است.
امیری افزود: هیئت ویژه بررسی این حادثه، گزارش اولیه تحقیقات خود را به رئیس شورای امنیت کشور ارائه کرد و وزیر کشور هم دیدگاه‌ها و راهنمایی‌های لازم را برای نهایی کردن گزارش ابلاغ کرد.
وی با بیان اینکه نتیجه بررسی‌ها با نظر وزیر کشور در اختیار مقامات ذی‌ربط قرار خواهد گرفت گفت: با توجه به دستور قاطع رئیس جمهور و عزم جدی وزیر کشور برای برخورد با عاملان، آمران و مباشران حادثه شیراز، این وزارتخانه مصمم به تکمیل سریع گزارش و برخورد قانونی با عوامل این حادثه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار