کارگاه آموزش جامع تئاتر با عنوان «مکتب تهران» در خانه هنر شیراز برگزار می شود.
کد خبر: ۱۴۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 22 December 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:مدیر «خانه هنر» شیراز گفت: خانه هنر با همکاری جلال تهرانی و مکتب تئاتر تهران دوره جامع تئاتر را ظرف ۶ ماه در شیراز برگزار می کند.

محمدعلی مسجدی درباره این دوره عنوان کرد: جلال تهرانی از نسل نویسندگانی است که با نگاهی متفاوت و منحصربه فرد به نویسندگی تئاتر می پردازد.

وی با بیان اینکه تهرانی طراحی صحنه را به خوبی نوشتن تسلط دارد، ادامه داد: او آثار ماندگاری را راهی صحنه های نمایش کرده است.

مسجدی با اشاره به اینکه سبک جلال تهرانی در نویسندگی، در تاریخ ادبیات نمایشی فارسی کم نظیر است افزود: این روزهای تهرانی پابه سن پختگی گذاشته و به آموزشش فن و تجربه اش در کارگاه آموزشی مکتب تهران می پردازد.کارگاه هایی که اشتیاق و خلاقیت را با پختگی و تجربه آمیخته است.

مدیر خانه هنر شیراز از برپایی این دوره ۶ ماهه در موسسه فرهنگی و هنری خانه هنر شیراز خبر داد و گفت: دوره های جامع کارگاه های مکتب تهران، دوره هایی میان مدت است که ۶ ماه طول می کشد، یعنی اینکه قرار است هنرجویان، نسبت به کارگاه های دیگر، مدت زمان بیشتری را در فضای تئاتری قرار بگیرند.

مسجدی ادامه داد: در بخش مقدماتی کارگاه های جامع تئاتر، هنرجویان با تجربه هایی در نوشتن، بازی کردن و کارگردانی، بی واسطه در فضای تئاتر قرار می گیرند. در این مقطع به دلیل مهم بودن مبانی، جلال تهرانی در کنار هنرجویان خواهد بود.

آثار مکتب تهران در پلاتوی خانه هنر شیراز به اجرا درمی آیند

وی با بیان اینکه خانه هنر شیراز با همکاری مکتب تهران امیدوار است بتواند از این راه نسلی را تربیت کند که هر یک از افراد آن، نماینده کاربلد، موفق و قابل اتکایی برای این مجموعه ها باشند، اشاره کرد: پس از اتمام دوره ۶ماهه، هنرجویان در یک فستیوال که ماحصل همین دوره است آثار خود را در پلاتوی خانه هنر شیراز به روی صحنه می برند. این آثار توسط اساتید بزرگ تئاتر ایران مورد بررسی قرار می گیرند و آثار برگزیده امکان اجرا در مکتب تهران می یابند. همچنین آثار برگزیده مکتب تهران در پلاتوی خانه هنر شیراز به اجرا در خواهند آمد.

مدیر خانه هنر شیراز تعداد جلسات دوره جامع تئاتر را بیان کرد و گفت: در این دوره ۱۸ جلسه ۶ ساعته متشکل از هر ماه ۳ جلسه ۶ ساعته، در مجموع ۱۰۸ ساعت کارگاه برگزار می شود.

وی، افزود: خانه هنر شیراز بر آن است با برگزاری نشست ها و کارگاه های آموزشی در حد توان خود فاصله میان شهرستان و پایتخت را کم کند تا به کیفیت آموزشی هنر بیفزاید. از این رو، کارگاه آموزش تئاتر جلال تهرانی نخستین پروژه مشترک آموزشکده و دپارتمان تئاتر خانه هنر شیراز است.

راه اندازی پلاتوی ۳۰ نفره مجهز در شیراز

وی به راه اندازی پلاتوی خانه هنر شیراز هم اشاره کرد و گفت: یک سالن با گنجایش ۳۰ صندلی دارای اتاق فرمان مستقل، ویدئوپروجکشن و سیستم های نور و صدا مناسب جهت اجرای تئاتر، اکران فیلم و برگزاری کنسرتهای کوچک موسیقی در این مکان فرهنگی و هنری قرار دارد.

وی از برگزاری کارگاه و نشست های ادبیات و فلسفه در خانه هنر شیراز خبر داد و گفت: تاکنون نشست های هم اندیشی نازیبایی شناسی حقیقت، سیری در مفاهیم بنیادین آلن بدیو، ژیل دلوز و هنر، رونمایی کتاب دراماتورژی، انقلاب در تئاترو خوانش رمان حالم قرن چندم توست؟ در این موسسه برگزار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار