کد خبر: ۱۴۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴ 20 December 2015


عضو کمیته زیبا سازی شورای اسلامی شهرهشتگرد شهرستان ساوجبلاغ از راه اندازی کلینیک بهبود امراض گل و گیاه در آینده نزدیک دراین شهرخبرداد.

معصومه آقا محمدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایجاد کلینیک گل وگیاه درشهرهشتگرد در بهبود بیماریهای گل و گیاه در فضاهای سبز این شهر موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از هدف های راه اندازی این کلینیک آشتی شهروندان با طبیعت است.

این عضو کمیته زیباسازی شهر هشتگرد با بیان اینکه گل های زینتی در زیبایی و طراوت سطح منطقه تأثیر دارد یادآور شد: کاشت گل های زینتی در اوایل زمستان سبب می شود تا با فرارسیدن بهار لاله ها شکفته و با رویش آنها جلوه زیبای بصری و طراوت خاصی در شهر ایجاد شود.

وی گفت: اواخر سال 93و پیش از نوروز 94 با شعار هر شهروند یک درخت نسبت به کاشت هزاران اصله نهال، انواع گل و همچنین چهار هزار و 500 پیاز گل لاله در سطح منطقه اقدام شد.

آقا محمدی بیان داشت:در سال جاری نیز طرح کاشت 17 هزار و 500 عدد پیاز گل در عرصه های سبز شهرهشتگرد اجرایی شد.

عضو شورای شهرهشتگرد در ادامه لزوم توجه به ترویج فرهنگ کاشت گل وارتقاء سرانه فضای سبز این شهر ضروری دانست و گفت: ﺳﺮاﻧﻪ ﻣﺼﺮف ﮔﻞ در اﯾﺮان 9ﺷﺎﺧﻪ اﺳﺖ ﮐﻪ در ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺑﺎ ﮐﺸﻮرهای دیگر پایین بوده و این درحالی است که کشور ما به دلیل برخورداری از تنوع آب و هوایی می تواند بستر مناسبی برای کاشت انواع گونه های گل و گیاه باشد.

آقا محمدی گفت: کاشت گل لاله با مشارکت مردم در روزهای پایانی می تواند در آشتی مردم با طبیعت و توسعه فضاهای سبز موثر واقع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار