مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: متاسفانه شهروندان هشدارها در مورد مسمومیت با مونوکسیدکربن را جدی تلقی نمی‌کنند و ساده انگاری در این امر حوادث تلخ و ناگواری را به دنبال دارد.
کد خبر: ۱۴۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 20 December 2015

به گزارش تابناک تبریز،حبیب حسینقلی زاده در گفت‌وگو با ایسنا از مرگ شهروند 37 ساله تبریزی، به دلیل استنشاق مونوکسید کربن در منزل مسکونی خبر داد.

وی ادامه داد: ساعت 23:30 شب گذشته این گزارش به اپراتوری فوریت‌های پزشکی تبریز اعلام شد و تکنسین های اورژانس به خیابان ارتش کوی حاج جبار نائب اعزام شده و مرگ این شهروند را به دلیل نصب غیر اصولی لوله بخاری در محل تائید کردند.

وی ادامه داد: مسموميت با منوکسيد کربن مي تواند طيف وسيعي از علايم را شامل شود و بسياري از اين علايم شبيه به علايم سرماخوردگي هستند و اکثر افراد فکر می کنند به دليل سردي هوا دچار سرماخوردگي شده اند و سعي می کنند بخوابند.

به گفته حسینقلی زاده سردرد، ضعف جسماني، سرگيجه و بي قراري، تهوع و استفراغ، خميازه کشيدن بيش از حد، کاهش ديد از علايم عمومي مسموميت‌ها، حالت خواب الودگي شديد، کسلي، خستگي و کاهش قدرت عضلاني از جمله علايم اوليه مسموميت در افراد به شمار مي‌روند.

حسینقلی زاده ادامه داد: چنانچه افراد در اين مرحله متوجه چنين علايمي شدند، با خارج شدن از فضاي آلوده مي‌توانند از پيشرفت مسموميت پيشگيري کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار