عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات سرطان دانشگاه ایالتی نیویورک آمریکا با اشاره به نقش محوری پژوهش در جوامع بشری، گفت: جوانان بیشتر از گذشته به سمت پژوهش بروند.
کد خبر: ۱۴۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴ 17 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، مهراب نصیری‌کناری امشب در همایش هفته پژوهش در سالن همایش‌های پژوهش‌کده شمال مرکز انستیتوپاستور ایران، اظهار کرد: امروزه پژوهش در بین مردم دنیا نقش محوری و کلیدی دارد.

وی با اشاره به سلول‌های بنیادی خون و نقش آن در تکثیر و تمایز سلول‌ها، افزود: بعد از 20 سال پژوهش برای نخستین‌بار در سمینار علمی در ایران حضور پیدا می‌کنم.

عضو هیئت علمی و استاد موسسه تحقیقات سرطان دانشگاه ایالتی نیویورک آمریکا تصریح کرد: در زمینه کربوهیدرات‌ها در علم بیوشیمی مطالب زیادی شنیدیم ولی بیشتر این مهم متابولیسم کربوهیدرات‌ها و متابولیسم قند را در بر می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: توجه زیادی به کارکرد کربوهیدرات‌ها در زمینه ساختمانی نشده که باید به عنوان بحث جدیدی در سلول‌های بنیادی خون و سلول‌های قالب راجع به آن توضیح داده شود.

نصیری‌کناری تصریح کرد: کربوهیدرات‌های ساختمانی به قندهایی گفته می‌شود که بر روی قند یا چربی جای می‌گیرند و نقش بسیار مهمی دارند هر چند دانشمندان به روند فعالیت آن روز به روز بیشتر از گذشته می‌پردازند و اکتشافات زیادی دارند.

وی با اشاره به گستردگی علوم، ادامه داد: امروزه لابراتوارهای مختلف به بررسی وقایع مهم کربوهیدرات‌ها می‌پردازند و تعداد زیادی از آنها توجه به این بخش حیاتی دارند.

عضو هیئت علمی و استاد موسسه تحقیقات سرطان دانشگاه ایالتی نیویورک آمریکا، مغز استخوان را دارای یک ذخیره نامحدود از سلول‌های بنیادی خون دانست و افزود: می‌توان این سلول‌ها را به سمت سلول‌های غیرخونی همانند عضله و کبد هدایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: سلول‌های بنیاد برای بقا، تکثیر و در بسیاری موارد برای تمایز نیاز به یک محیط اختصاصی دارند.

نصیری‌کناری با اشاره به نقش محوری پژوهش در جوامع بشری، گفت: جوانان بیشتر از گذشته به سمت پژوهش بروند.
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار