پشت پرده برگزاری کنسرت در مشهد از زبان آیت ا... علم الهدی
امام جمعه مشهد گفت: تلاش این افراد در تغییر فضای دانشگاه از یک مکان مقدس به مکانی با منویات لذت طلبانه خودشان بود به نحوی که می‌خواستند با برگزاری این کنسرت در استان سدشکنی شود.
کد خبر: ۱۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵ 16 March 2015

به گزارش تابناک،پس از عدم توجه مسئولان دانشگاه فردوسی مبنی بر عدم برگزاری کنسرت در این دانشگاه که منجر به دستگیری معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی شد،امام جمعه مشهد در جمع دانشجویان با اشاره به این رخ داد اظهار کرد:عنوان ابلاغ قضایی برگزاری کنسرت در دانشگاه فردوسی مشهد عدم تمکین قضایی بود نه چیز دیگر، شانتاژ بازی برخی در سایت‌ها و بیانیه هایشان تنها یک بازی سیاسی بود.

وی ادامه داد: اگر عده ای بتوانند فضای کشور را غیرارزشی و لائیک کنند و دیگراندیشی را در کشور غالب نمایند، خواهند توانست در عرصه پیاده نظام برای خود نیرو جمع کرده و در نهایت جریان های غیرارزشی، جریان های ارزشی را با شعاع ولایت از محور خارج کنند.

آیت الله علم الهدی از شروع به کار کردن جریانی در کشور در برهم زنی فضای فرهنگی ایران اشاره کرد و افزود: عده ای تلاش دارند هر هفته در هر شهر حداقل دو کنسرت برگزار کنند و این را جزء برنامه اصلی خود قرار داده اند به نحوی که گفته اند باید هر هفته در هر شهر این دو کنسرت اجرایی شود.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: این جریان تلاش دارد حرکت‌های ضد اسلامی را با اجرای بسیار کنسرت در کشور عادی سازی کرده و به نحوی قُبح گناه بودن این رفتار را در کشور بشکنند.

عضو خبرگان رهبری به تلاش این افراد در روستای داورزن اشاره کرد و گفت: داورزن یک روستا در حوالی سبزوار است که فرهنگ حاکم بر آن براساس رسومات سنتی و ارتباطات اجتماعی آن براساس سنت استوار است، عده ای تلاش کردند تا در داورزن کنسرتی برگزار شود که برگزاری این کنسرت با مخالفت امام جمعه داورزن روبرو شد؛ اما فرماندار داورزن با بیان این دلیل که مردم این روستا حق لذت بردن از کنسرت را دارند، خواستار اجرایی شدن این کنسرت در این روستا شد.

آیت الله علم الهدی افزود: عده ای می‌خواهند فرهنگ ولایت مداری را برهم بزنند و بهانه ایشان ترویج هنر و پرداختن به آن می‌باشد.

وی با اشاره به اختلاط دختران و پسران در هنگام اجرای پخش موسیقی در کنسرت‌های شهری بیان کرد: کنسرت در هر کجا که برگزار شد موجب اختلاط احساسات دختران و پسران خواهد شد و نتیجه این امر برهم خوردن فضای اعتقادی، دینی و اخلاقی آن شهر و روستای محل برگزاری کنسرت است.

امام جمعه مشهد هدف از برگزاری کنسرت ها در شهرها و روستاهای کشور را برهم زدن فضای کشور جهت پیروزی در انتخابات‌های آتی دانست و یادآور شد: هدف از این تلاش‌ها برهم زدن فضای کشور و برهم خوردن جریان ارزشی غالب در کشور در انتخابات‌های آتی است که در نتیجه جریان قدرت را از شعاع ولایت دور خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این تلاش‌ها ارتباطی به اسلام ندارد و آنها خودشان معتقدند باید جریان مورد نظرشان در کشور حاکم شود، بیان کرد: در دوره انتخابات گذشته عده ای از کاندیداها کارناوال‌هایی را در شهرها راه می‌انداختند که بسیار تأسف بار بود. به یکی از این نمایندگان گفتم آیا تو حاضری زن، دختر و ناموس خودت را در این کارناوال‌ها همراه کنی تا در انتخابات پیروز شوی؟ این کاندیدای انتخابات در پاسخ به من گفت: اکنون ما در فضای رقابت قدرت می باشیم، اگر من این کار را انجام ندهم کاندیدای دیگر در این رفتار موفق خواهد بود.

امام جمعه مشهد افزود: این کاندیدا در حالی که خودش راضی نبود همسر، دختر و نوامیسش در کارناوال‌های انتخاباتی از ماشین خارج شده و در حالی که پارچه سبز به دست و گلوی خود بسته، فریاد کنان و هله هله کنان مسیر انتخاباتی را بپیماید؛ اما برای رسیدن به مقصود خود فضا را برای نوامیس مردم در چنین کارناوال هایی هموار کرده بود.

اتفاق رخ داده در دانشگاه فردوسی تنها کنسرت نبود

آیت الله علم الهدی به برگزاری کنسرت موسیقی در دانشگاه فردوسی مشهد اشاره کرد و گفت: قصه برگزاری کنسرت در دانشگاه فردوسی مشهد من را بسیار ناراحت کرد و من این را در جمع شما عزیزانم می‌گویم که دغدغه مند انقلاب و نظام هستید.

وی ادامه داد: بحث اتفاق افتاده در دانشگاه فردوسی در حقیقت یک کنسرت نبود، زیرا قبل از برگزاری این برنامه به ما گزارش دادند که اجازه نمی دهیم دختران و پسران در این کنسرت مختلط باشند و فضا را مدیریت می‌کنیم؛ اما ما می‌دانیم بحث چیز دیگری بود.

عضو خبرگان رهبری با انتقاد از برگزاری کنسرت در دانشگاه فردوسی متذکر شد: تلاش این افراد در تغییر فضای دانشگاه از یک مکان مقدس به مکانی با منویات لذت طلبانه خودشان بود به نحوی که می‌خواستند با برگزاری این کنسرت در استان سدشکنی شود.

وی ادامه داد: آنچه که جالب توجه است حرکت دو روز بعد از برگزاری کنسرت در دانشگاه فردوسی در شهرستان چناران است که تلاش داشتند کنسرتی در این شهرستان برگزار که با مخالفت امام جمعه این شهرستان روبرو و کنسرت را نهایتاً در گلبهار برگزار کردند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه من به برخورد شکل گرفته با برگزارکنندگان کنسرت فردوسی کار ندارم، افزود: کار به این مسئله نداریم که برخورد صورت گرفته با برگزارکنندگان کنسرت در دانشگاه فردوسی درست بوده است یا خیر؟؛ اما یک عده با شانتاژ بازی راه افتادند تا حکم قضایی مجریان برگزارکننده کنسرت موسیقی در دانشگاه فردوسی را به نحو دیگری نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: این حکم قضایی در حقیقت به دلیل تمکین نکردن قانون و فضای قانونی در دانشگاه بود، نه اینکه چرا کنسرت در این دانشگاه برگزار شده است؛ اما عده ای تلاش کردند تا با شانتاژ بازی حقیقت حکم قضایی در خصوص پرونده کنسرت موسیقی را به حاشیه بکشانند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه عدم تمکین قضایی دلیل ابلاغ قضایی به مجریان برگزار کننده کنسرت دانشگاه فردوسی مشهد بود، گفت: متاسفانه برخی در سایت ها، بیانیه ها و رسانه های خود با یک حرکت شانتاژی تلاش کردند حقیقت اتفاق رخ داده در این دانشگاه را پنهان کنند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه باید نیروهای ارزشی در برابر این حرکت شانتاژ بازی پاسخی می دادند، گفت: در قصه امام حسین(ع) یک عده امام حسین(ع) را قبول داشتند و از جنگ او با یزید خوشحال بودند؛ اما وارد جنگ نشدند.

وی ادامه داد: عده ای در جریان برگزاری کنسرت موسیقی و مقابله قضایی با آن خوشحال شدند؛ اما در برابر شانتاژ بازی طرفداران برگزاری کنسرت حرکتی از سوی آنان صورت نگرفت که این نشان می‌دهد باید توجه و بصیرت ما در خصوص اتفاقاتی که در اطرافمان رخ می دهد، بیش از گذشته باشد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
غفارى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
خدمت جناب علم الهدى عرض ادب دارم اما منتقد ايشان هستم. در مملكتى كه با نثارخون تمام اقشار و از همه نوع نگرش، حكومتى اينچنين و دفاع مقدسي آنچنان رقم خورده نبايد اين جان نثاران انقلاب رو با نگرش خودخواهانه و تك نظر محدود كرد. اين محدوديت به ضرر انقلابه. اينجورى با دست خود اهل ايمان، ايمان و اعتقاد به مردم سالارى حكومت اسلامى ايران از اين جامعه رخت ميبنده و ميره....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار