کد خبر: ۱۴۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲ 16 December 2015
تابناک گیلان: مظفر نیکومنش نودهی سخنگو شورای شهر رشت در هفتادمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت خواستار کاشت درختان میوه بومی در معابر شد و گفت:این کار هزینه ی چندانی برای شهرداری ندارد.

وقتی شهرداری رشت سالیانه میلیاردها تومان هزینه جهت کاشت گل با عمر کوتاه مدت و فصلی صرف می کند در این راستا پیشنهاد می کنم شهرداری خودش اقدام به پرورش این گل ها کند و از افراد بیکاری که سازمان هستند برای پرورش گل بهره بگیرد.

این عضو شورای شهر اضافه کرد:با این کار شهرداری می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال درآمد زایی نیز داشته باشد و از هزینه های خود بکاهد. مدیرعامل سازمان آرامستان ها عملکرد بسیار ضعیفی دارد نیکومنش تاکید کرد: احساس می کنم شهرداری رشت به دنبال توسعه پایدار نیست .ما حاضریم جیب خودمان را خالی کنیم تا پیمانکار راضی بماند .

اگر در باغ رضوان گلفروشی و سنگ فروشی بزرگی داشته باشیم درآمد خوبی کسب می شود اما متاسفانه مدیرعامل سازمان آرامستان ها عملکرد بسیار ضعیفی دارد و پیشنهاد می دهم سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری رشت در این زمینه ورود کند.

نیکومنش در خصوص علت قطع همکاری با مشاور طرح پیاده راه گفت:در رابطه با طرح پیاده راه فرهنگی و سبزه میدان با مشاوری قرارداد بسته شد اما بعد از دو ماه حتی به اندازه یک برگه پیشنهاد از سوی مشاور ارائه نشد و بعد از پیگیری متوجه شدیم با ایشان قرارداد ۲۸۰ میلیون تومانی امضا شده است و همین مشاور از دو نفر مهندس ناظر صفر کیلومتر استفاده می کرده و فقط ماهی ۷۰۰ هزار تومان به آنها پرداخت می کرده است.

وی ادامه داد:این مشاور برای پروژه پیاده راه فرهنگی میدان شهدای ذهاب هم قرارداد ۳۰۰ میلیون تومانی بسته بود اما بازهم کاری نکرد و به همین دلیل نیز عزل شد. نصب پنج المان در پیاده راه فرهنگی رشت مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری رشت نیز در ادامه این جلسه از تقسیم ۲۰۰ هزار درخت نهال رایگان بین مردم و کاشت نهال به صورت نمادین در مدارس خبر داد و افزود: برگزاری مسابقه پیامکی شعارهای شهروندان درخصوص درختکاری، پخش بروشور ها در زمینه درختکاری از دیگر برنامه های این سازمان در روز درخت کاری است.

حامد بشر دانش یادآور شد: نوسازی پارک ها، رنگ آمیزی جداول و المان ها، مرمت مبلمان پارک ها، استفاده و کاشت از گل های پیازی از برنامه های ما جهت استقبال از بهار است.

وی عنوان کرد: در راستای المان های فرهنگی پیاده راه قبلا ۱۳ نقطه توسط مشاور پیشنهاد شده بود اما با تغییر مشاور این تعداد به به ۵ نقطه کاهش یافت که دو عدد در خیابان سعدی با رویکرد فرهنکی، دو عدد در خیابان امام با رویکرد اقتصادی و اجتماعی و یک عدد در میدان اصلی می باشد اما تا کنون طرحی به سازمان ارجاع نشده است. / دیار میرزا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار