دبیر اجرایی نخستین همایش ملی معماری فضاهای دانشگاهی با بیان اینکه این همایش اردیبهشت ماه سال آینده در دانشگاه یزد برگزار می شود، گفت: تاکنون 25 مقاله به دبیرخانه این همایش در محل دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد ارسال شده است.
کد خبر: ۱۴۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶ 15 December 2015

به گزارش تابناک یزد،محسن عباسی افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد را مامور برگزاری نخستین همایش ملی معماری فضاهای دانشگاهی کرده و ثبت نام برای ارسال آثار از مرداد ماه امسال آغاز شده و تا چهارم دی ماه ادامه دارد.

عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد هدف از برگزاری این همایش را ارتقای کیفی فضای آموزشی دانشگاه ها عنوان کرد و ادامه داد: این همایش که با حضور مسئولان عمرانی دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم و پژوهشگران، مشاوران و پیمانکاران دانشگاه ها برگزار می شود، برای نخستین بار به وضعیت فضاهای آموزشی دانشگاه ها می پردازد تا کیفیت فضاهای کالبدی و معماری دانشگاه ها ارتقا یابد.
عباسی درخصوص لزوم برگزاری چنین همایش هایی اظهار کرد: تا کنون کمبودهای فضاهای دانشگاهی را درک کرده ایم و با توجه به اینکه وزارت علوم متولی امر فضاهای آموزشی دانشگاه هاست، بیش از همه نهادها با این مشکلات آشنایی دارد و با انجام پژوهش ها و ارایه آمارها احساس شد معماری فضاهای دانشگاهی نیاز به روحی تازه دارد.
وی خاطرنشان کرد: معماری فضای آموزشی در کیفیت آموزش تاثیر فراوانی است و برگزاری این همایش به منظور رشد و بالا رفتن سطح معماری فضای دانشگاهی از جمله خوابگاه ها و کلاس های درس و کیفیت آموزشی برگزار می شود.
وی ادامه داد: اصول و مبانی نظری برنامه ریزی و طراحی فضاهای دانشگاهی، آسیب شناسی فرآیند برنامه ریزی تا طراحی و اجرای طرح، رویکردهای نوین در مکان یابی، برنامه ریزی و طراحی فضاهای دانشگاهی، سایت های دانشگاهی و رابطه دانشگاه - شهر، طرح های جامع دانشگاه و برنامه های توسعه ای فضاهای دانشگاهی از محورهای اصلی این همایش است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار