استاد دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی:
تابناک: محمد ابراهیم مرجانی، محقق و مربی کاراته که در زمینه فعالیت های علمی و ورزشی از اساتید کاراته کشور به حساب می آید معتقد است فدراسیون کاراته نیازمند یک تحول اخلاقی و کار زیربنایی بوده و شایسته است باندبازی و فعالیت های غیر اخلاقی گذشته در این فدراسیون جای خود را به ضابطه مندی و شایسته سالاری بدهد.
کد خبر: ۱۴۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹ 10 December 2015

به گزارش تابناک اصفهان، محمد ابراهیم مرجانی، محقق و مربی کاراته که در زمینه فعالیت های علمی و ورزشی از اساتید کاراته کشور به حساب می آید معتقد است فدراسیون کاراته نیازمند یک تحول اخلاقی و کار زیربنایی بوده و شایسته است باندبازی و فعالیت های غیر اخلاقی گذشته در این فدراسیون جای خود را به ضابطه مندی و شایسته سالاری بدهد.

مرجانی با انتقاد از شرایط گذشته فدراسیون کاراته کشور اظهار داشت: رئیس آینده باید تحولی نوین در مسائل اخلاقی کاراته صورت دهد و از باندبازی ها و بد اخلاقی ها و تجربیات تلخ گذشته که موجب ایجاد مشکلات عدیده در کاراته شده پرهیز کند؛ مدیر آینده باید از افراد با تجربه، توانمند، فنی و تحصیل کرده، اخلاقمدار و مورد وثوق جامعه کاراته استفاده کند تا کاراته بتواند فصل جدیدی را آغاز کرده تا همه شاهد یک تحول اساسی باشند.

وی به ضرورت توجه به مقوله آموزش اشاره کرد و ادامه داد: مسائل آموزشی در هر کشور، نهاد و ارگانی از جایگاه خاصی برخودار است و با توجه به این موضوع باید در این زمینه نیز فعالیت گسترده ای صورت گیرد تا فدراسیون از نظر فنی در زمینه های مربیگری و داوری از شرایط مطلوبی برخوردار شود.

استاد دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی بیان داشت: توجه به اخلاق و احترام به پیشکسوتان، آموزش، دور خیز برای کسب کرسی های بین المللی و بستر سازی برای بهره مندی از دانش و تجربه نیروهای توانمد و خلاق از اصول مهم بهبود وضعیت کاراته کشور است که رئیس آینده فدراسیون باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد.

وی افزود: رئیس آینده فدراسیون کاراته کشور باید در راستا موارد مذکور گام بردارد تا بتوانیم جایگاه واقعی خود را در جوامع بین المللی بدست آورده و با این ابتکار عمل و روابط صحیح بین المللی سیاست ورزشی و فرهنگی کشورمان را به رخ جهانیان کشیده و به دنبال آن با تلاش مضاعف و همدلی مدال های رنگارنگی را برای کشورمان در سطوح جهانی و آسیایی کسب کنیم.

مرجانی درباره احتمال حضور ناظریان در فدراسیون کاراته تصریح کرد: ناظریان از افراد با تجربه و با سابقه کاراته بوده و من از سال 62 و از دوران دفاع مقدس با وی آشنایی دارم.

وی افزود: متأسفانه از دوره های گذشته در کاراته کشور از نیروهای با تجربه و تحصیل کرده که از سرمایه های گران بهای موجود جامعه کاراته هستند استفاده نشده و یا این پیشکسوتان به دلیل وجود مشکلات اخلاقی و مدیریتی حاضر به همکاری با مجموعه فدراسیون نشده اند و خودشان کنار رفته اند.

مرجانی اضافه کرد: به هر حال این افراد از سرمایه های گرانبهای کشور هستند؛ در کشورهای پیشرفته آسیایی مثل ژاپن، نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی از معلمان بازنشسته و نمونه و افراد تحصیل کرده ، خلاق و محقق به عنوان سرمایه و برند خود بهره برده و شایستگی های آنها را در صجنه های مختلف به کار گرفته که این موضوع باید برای ما تجربه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :