جمعی از شیعیان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) کشور اندونزی برای عرض تسلیت به پیشگاه هشتمین پیشوای شیعیان و عزاداری های دهه پایانی صفر خود را به این حرم معنوی رساندند.
کد خبر: ۱۴۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸ 10 December 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از ستاد خبری دهه آخر صفر آستان قدس رضوی، در آستانه فرا رسیدن سالروز ارتحال پیامبر گرامی اسلام(ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت رضا(ع)، حرم مطهر رضوی این روزها میزبان خیل عظیمی از ارادتمندان و شیفتگان به خاندان عصمت و طهارت(ع) است که خود را از اقصی نقاط دنیا به این حرم مقدس رسانده اند.

به همین مناسبت ارادتمندان شیعی کشور اندونزی نیز در قالب کاروانی 110 نفره پس از زیارت مرقد مطهر حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) خود را به حرم حضرت ثامن الحجج (ع) رساندند تا در سوگواری ایام پایانی ماه صفر شهر مقدس مشهد شرکت کنند.

«مدیریت زائرین غیرایرانی» به‌عنوان یکی از زیر مجموعه‌ های معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، وظیفه‌ استقبال و میزبانی از زائرینی که از کشورهای مختلف جهان به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند را برعهده دارد.

در این مجموعه‌، برنامه‌های متعددی برای این گروه از زائران مسلمان برگزار شد؛ مراسم استقبال از زائران، نمایش فیلم، سخنرانی، بازدید از موزه، بازدید از نمایشگاه، اهدای بسته‌های فرهنگی شامل کتاب و پوستر بخشی از خدماتی بود که برای این گروه از زائران ارائه شد.

لازم به ذکر است؛ برای این افراد به‌طور ویژه، مراسم سخنرانی با موضوع «سیره حضرت رضا(ع)، زیارت از نگاه قرآن و اهل بیت(ع) و مسائل روز مسلمانان» نمایش فیلم حرم‌شناسی به زبان انگلیسی، اهدای دعوتنامه مهمانسرای حضرت، مسابقه، اهدای جوایز، قرائت زیارت امین الله و زیارت حضرت رضا(ع)، مرثیه‌سرایی و عزاداری بنا به درخواست این کاروان‌ برگزار ‌شد همچنین این گروه از زائران پس از بازدید از موزه از صحن‌ها و اماکن متبرکه حرم مطهر نیز بازدید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار