کد خبر: ۱۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹ 15 March 2015

نخستین جشنواره تفکر خلاق منطقه جنوب کشوربه همت سازمان بسیج علمی، پژوهشی فارس در دانشگاه شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه فارس، سید محمدحسین جزایری ابنوی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در نخستین جشنواره تفکر خلاق در شیراز با بیان اینکه امید و آینده کشور به دستان نخبگان جوان و نوجوان است، گفت: با پرورش فکر و اندیشه این گروه از جوانان و نوجوانان می‌توان آینده کشور را تضمین کرد.

جزایری ابنوی برگزاری این جشنواره‌ها را جایگزین مناسبی برای ابزارهای غیر فرهنگی در سطح کشور دانست و گفت: در راستای اهداف پژوهشی و ظهور خلاقیت‌ها و ارتقای توان ذهنی و مهارتی و همچنین با هدف ایجاد رقابتی مفید و سالم در میان دانش‌آموزان، نخستین جشنواره منطقه‌ای جنوب کشور با عنوان تفکر خلاق در استان فارس توسط سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه فجر برگزار شد.

دبیر جشنواره علمی، پژوهشی تفکر خلاق نیز هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج تفکر، ایده‌پردازی و کارگروهی عنوان و اضافه کرد: در این جشنواره بیش از 800 نفر در گروه‌ها و رشته‌های مختلف به صورت تیمی و انفرادی شرکت و با هم رقابت کردند و پس از جمع بندی امتیازات بر اساس ملاک‌های عنوان شده از قبل، برگزیدگان انتخاب شدند.

ماریا سعیدی‌منش بیان داشت: رشته‌های روبیک، دمینو، سازه های ماکارونی، موشک آبی، نجات تخم مرغ و ایده‌پردازی از جمله رشته‌های این جشنواره بود.

سعیدی‌منش اضافه کرد: این مسابقات با فراهم آوردن شرایطی مناسب برای عملی کردن دروس تئوری، علاقه افراد را مضاعف و آگاهی آنان را نسبت به کاربرد این دروس افزایش می‌دهد.

مسئول کانون فرهنگی و خانواده سپاه فجر فارس نیز با تاکید بر ظهور هرچه بیشتر مسائل تربیتی و معنویت در خانواده‌های ایرانی، گفت: ماهواره و تهاجم فکری، فرهنگی از مهمترین دشمنان حال حاضر جوانان، نوجوانان و خانواده‌ها است.

احسان‌الله خرمی خاطرنشان کرد: والدین به موضوع تفریح و سرگرمی سالم برای فرزندانشان بیشتر توجه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار