کد خبر: ۱۴۲۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴ 09 December 2015
استان‌ها > سمنان - اعضای کمیته بحران شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق در آخرین جلسه خود، میزان آمادگی این منطقه برای مقابله با پدیده ال‌نینو را بررسی کردند

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ؛ مسول روابط عمومی این منطقه با اعلام خبر بالا گفت: همه مراکز انتقال و تاسیسات منطقه شمالشرق برای مقابله با پدیده ال‌نینو آماده هستند.
سیدوحید سیدموسوی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی سازمان‌ هواشناسی، ال‌نینو می‌تواند تاثیراتی را در ایران نیز داشته باشد، لذا هشدارهایی برای مقابله با این پدیده جوی ارائه و از همه واحدهای منطقه خواسته شده تا همواره آمادگی مقابله با آن را داشته باشند.
وی ادامه داد: با ذخیره‌سازی سوخت نیروگاه‌های برق در فصول قبل، پیش‌بینی کرده‌ایم که بتوانیم در صورت بروز سیلاب و افزایش برودت هوا، میزان آسیب به مردم در بخش سوخت‌رسانی را کاهش دهیم.
وی تصریح کرد: نیروگاه‌ها از سوخت گاز طبیعی استفاده می‌کنند، اما به دلیل احتیاج بخش خانگی به مصرف بیشتر آن در فصل سرما، امکان تامین تمام سوخت نیروگاه‌ها از این طریق وجود ندارد.
سیدموسوی ادامه داد: با عنایت به تدبیر مسئولان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران برای انتقال و ذخیره سازی سوخت مایع این نیروگاه‌ها، اگر در زمستان گاز طبیعی کمتری در اختیار آنها قرار بگیرد، می‌توانند از سوخت مایع برای تولید برق استفاده کنند.
مسئول روابط عمومی منطقه شمالشرق تاکید کرد: علی‌رغم پیش‌بینی همه تدابیر، مقرر شد تا همکاران‌مان همواره آمادگی برخورد با این پدیده جوی را داشته باشند.
شایان ذکر است: معاون عملیات این منطقه نیز در گذشته اعلام کرده بود "...در شش ماهه اول امسال از طریق خط لوله 22 اینچ ری - شاهرود، 38 میلیون لیتر نفت گاز به مخازن نیروگاه شهید بسطامی شاهرود و 31 میلیون لیتر به مخازن نیروگاه قدس (شهید باکری) سمنان انتقال یافته است..."

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار