سردار حسینی؛
سردار حسینی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام در گفتگوی ویژه خبری با موضوع اربعین ضمن قدردانی از همه عواملی که در خلق این حماسه کمک کردند، گفت: سپاه به دلیل روحیه جهادی از توانایی بسیار زیادی برخوردار است و امسال هم با ارائه خدمات توانست در خلق این حماسه شریک باشد.
کد خبر: ۱۴۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 09 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام در گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی اقدامات این نهاد را در این ایام تشریح کرد.
سردار حسینی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام در گفتگوی ویژه خبری با موضوع اربعین ضمن قدردانی از همه عواملی که در خلق این حماسه کمک کردند، گفت: سپاه به دلیل روحیه جهادی از توانایی بسیار زیادی برخوردار است و امسال هم با ارائه خدمات توانست در خلق این حماسه شریک باشد.
حسینی اظهار کرد: سپاه امیرالمومنین استان توانست در این مدت 7 هزار نفر را اسکان دهد.
وی افرود: همچنین با ساخت تعداد 60 چشمه دستشویی و حمام و لباس شویی رایگان برای زایرین خدماتی را ارائه دهد.
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان تصریح کرد: در ایام اربعین 3 فروند بالگرد و یک پهباد که اطلاعات لازم را در خصوص موضوعات امنیتی برای ما ارسال می کرد بکارگیری کردیم.
حسینی گفت: ظرف ده روز با ساخت یک دهنه پل فلزی توان جهادی نیروهای سپاه و روحیه رزمندگی آنان را که ریشه در دوران دفاع مقدس دارد اثبات کردیم.
این فرمانده نظامی ابراز داشت: در این مدت با بکارگیری 1360نفر نیروی انسانی که صدنفر خواهر برای امنیت و 400نفر خواهر دیگر برای بسته بندی و پخت غذا کمک هایی را در این خصوص داشتیم.
وی افزود: در بخش تغذیه 16ایستگاه صلواتی و 2 ایستگاه دیگر در شهرستان ایلام و پخت روزانه پنجاه هزار پرس غذا و جمعا 250 هزار پرس پخت و توزیع کردیم.
حسینی عنوان کرد: دو بیمارستان صحرایی که یکی در مهران و دیگری در کوت عراق بود برپا کردیم و همچنین بسیج جامعه پزشکی از 4 روز قبل از اربعین با استقرار در مهران با دویست میلیون دارو و بیست هزار نفر درمان و مداوا اقداماتی را انجام داد.
وی اظهار کرد: در بحث فرهنگی تنها نهادی بودیم که به این موضوع مهم ورود کردیم که با نصب و استقرار
تلویزن شهری، ایستگاه بلوتوث و سه کیلومتر تعبیه سیستم صوتی و ساخت نرم افزار زایر و برپایی نمایشگاه استکبار ستيزي و برگزاری نماز جماعت از اقدامات فرهنگی سپاه بود.
حسینی تصریح کرد: بسیاری از مسافرین را از مهران به کرمانشاه، قزوین و سایر استانها به صورت رایگان انتقال دادیم.
وی بازگشت زایرین از مرز مهران را کمتر از سال گذشته دانست و افزود: باید اعتبار ویژه ای را برای اربعین در نظر گرفت.
سردار حسینی عنوان کرد: اگر پایانه دوم را درست نکنیم سال بعد با کاهش بیشتر جمعیت مواجه خواهیم شد.
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین گفت: باید از گفتن حرف های عامه پسند پرهیز کرد و برخی حقایق از جمله نبود زایرسرا در مسیر را قبول داشته باشیم و
باید از شعار دادن اجتناب کرد و واقعیت ها را پذیرفت که مهران از زيرساختهاي لازم برخوردار نیست.
سردار حسینی افزود: اربعین یکی از شاخصهای توسعه ما است وباید به آن توجه کرد و کسی از گفتن حقايق ناراحت نشود و اشتباهات را پذیرفت.
وی تاکید کرد این موضوع در بودجه سال 95 باید لحاظ شود.
حسینی تاکید کرد: پیشنهاد میکنم دبیرخانه اربعین در استان تشکیل شده و ماهانه از همین ماه جلسات را برگزار نماید./پ

منبع: خبرگزاری ایلام پویا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار