امام‌جمعه ایلام،
آیت‌الله محمد نقی لطفی، امام‌جمعه ایلام، صبح امروز(17 آذر) در مراسم پیش اجلاس سراسری نماز در این استان، گفت: نماز جنبه‌ها و ابعاد فراوانی دارد که بعنوان عمود و ستون دین، شاخص همه احکام دینی است.
کد خبر: ۱۴۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 08 December 2015

 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: اگر نماز احیا شود، جامعه اسلامی احیا می‌شود.
به گزارش تابناک ایلام،آیت‌الله محمد نقی لطفی، امام‌جمعه ایلام، صبح امروز(17 آذر) در مراسم پیش اجلاس سراسری نماز در این استان، اظهارکرد: نماز جنبه‌ها و ابعاد فراوانی دارد که بعنوان عمود و ستون دین، شاخص همه احکام دینی است.

امام جمعه ایلام باتاکید بر جایگاه نماز در محک عبودیت انسان تصریح کرد: این فریضه الهی موجب تعالی روح و جسم می‌شود.

وی ادامه داد: نماز مقبول و اول وقت نور آسمانی است که موجب سعادت دین و دنیا و شفاعت انسان در گور و قیامت و آرامش و آسایش روح و روان آدمی می شود.

امام‌جمعه ایلام، با اشاره به اینکه معیار و میزان قبولی همه اعمال و کردار انسان در گرو نماز است، خاطرنشان کرد: شخصیت‌های بزرگ دین اسلام و عالمان ربانی که عالی‌ترین مدارج علمی و عرفانی را طی کرده و در مدار کمال قرار گرفته‌اند، همه از برکات نماز و اتصال از طریق آن با مبدأ هستی بوده است.

وی ابراز داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، نماز جایگاه خود را پیداکرده و به‌ عنوان یک قانون و دستورالعمل مشخص‌ شده است و هرساله اجلاس سراسری نماز با پیام مقام معظم رهبری و سخنرانی روسای جمهور برگزار می‌شود که نتایج بسیار خوبی در راستای ترویج این فریضه در جامعه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام، یادآور شد: امام راحل به‌عنوان یک عابد و زاهد، در تمامی حالات و عرصه‌ها توجه ویژه‌ای به نماز داشته است و در پیروزی انقلاب اسلامی بازهم امام(ره) به نماز متوسل می‌شود و هنگامی‌که در بیمارستان نیز بودند هرگز از یاد نماز غافل نشدند و اهمیت زیادی برای نماز قائل بودند.

امام‌جمعه ایلام، ضمن تأکید بر اینکه نماز محور و ستون اصلی عبادات برای پروردگار است، گفت: دیگر اعمال انسان هم به نماز و چگونگی انجام این فریضه واجب بستگی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان، بابیان اینکه اگر نماز احیا شود، جامعه اسلامی احیا می‌شود، یادآور شد: مفاسد و مشکلات اجتماعی در جامعه نمازگزار راهی ندارد و موجب سالم‌سازی جامعه در  عرصه‌های مختلف می‌شود و اگر یک جامعه نمازخوان شود منکرات در آن مفهومی نخواهد داشت.

آیت‌الله لطفی، بابیان اینکه نماز دانشگاه تربیت و مدرسه اخلاق است، افزود: اگر انسان نماز را به‌عنوان اصلی‌ترین برنامه زندگی خود قرار دهد و آداب و شرایط آن را رعایت کند، نه‌تنها از خواند نماز لذت می‌برد بلکه موجب تعالی روح و جسم انسان می‌شود.

وی در پایان با تقدیر از دانشگاه آزاد اسلامی، استانداری و ستاد اقامه نماز استان ایلام در برگزاری این پیش اجلاس، اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی لازم برای اینکه در سال‌های آینده استان ایلام در ردیف استان‌های موفق در بحث فرهنگ و اقامه نماز باشد صورت گیرد./پ

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار