وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه درباره شیوع آنفلوانزا همه چیز تحت کنترل است گفت: نیازی به تزریق واکسن آنفلوانزا نیز نیست.
کد خبر: ۱۴۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 08 December 2015
 وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه درباره شیوع آنفلوانزا همه چیز تحت کنترل است گفت: نیازی به تزریق واکسن آنفلوانزا نیز نیست.

به گزارش تابناک یزد، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر هاشمی در حاشیه همایش تجلیل از مدیران و پزشکان جهادی حوزه سلامت درباره آخرین وضع بیماری آنفلوانزا در کشور گفت: اخیرا درخصوص این بیماری بیش از اندازه اطلاع رسانی می شود و تقریبا این موضوع مشابه پروژه های دیگر است که مردم را می ترسانند و این کار درستی نیست .

وزیر بهداشت با بیان آنکه شیوع آنفلوانزا بیشتر از گذشته نیست گفت: این بیماری را در سال ، همه از جمله من ، ‌شما و دیگران به آن مبتلا می شویم ؛ آنچه وجود دارد در حد یک هشدار به زنان باردار و افرادی که کمبود نقص ایمنی دارند هست که آنان باید رعایت کنند و درعین حال تزریق واکسن این بیماری برای همه افراد نیاز نیست.

دکترهاشمی افزود: ما همیشه در این فصل در معرض فشار هستیم همچنانکه پارسال هم این بیماری وجود داشت و امسال و نیز سال های آینده هم وجود خواهد داشت بنابراین این نوع آنفلوانزا از سال 65 هر سال در ایران وجود داشته است.

وی با بیان اینکه معمولا به محض سرد شدن هوا موجی ایجاد می شود و مردم سرما می خورند گفت : بعد از مدتی این موج فروکش می کند ؛ ‌معمولا دو ، سه نوبت ایجاد می شود و به نظر من به هیچ وجه مردم نباید نگران باشند .

وزیر بهداشت افزود: از نخستین موردی که گزارش شد حدود یک ماه بعد در رفسنجان که سه مورد نه به خاطر انفلوانزا بلکه بخاطر بیماری های زمینه ای که داشتند فوت شده بودند، ‌تیم های بهداشت حضور پیدا کردند و تا آلان این تیم ها بیش از سه نوبت به مناطق مختلف رفته اند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه هم چیز تحت کنترل است گفت: . اگر نگرانی وجود داشته باشد خود من اعلام خواهم کرد.

وی افزود: ما با تعطیلی مدارس مخالفیم و آن را در کرمان اعمال کردیم که به هیچ وجه موثر نبوده است . فردا برای چهارمین بار یک گروه در کرمان حضور خواهند داشت و با تشکیل شورای عالی سلامت و امنیت غذا وضع را بررسی می کنیم که خود من هم در آن جلسه حضور خواهم داشت.

وزیر بهداشت گفت: درخواست من از رسانه ها این است که اگر خبرها کم شده است لااقل در حوزه سلامت در مسیری قرار نگیرند که خدای نکرده باعث نگرانی مردم شود یا حاصل آن افزایش استفاده از واکسن باشد ، چرا که نیازی به تزریق واکسن آنفلوانزا نیست .

دکتر هاشمی همچنین درباره اخباری که از منابع مختلف اعلام می شود گفت: بهتر است خبرها از یک مرکز و آن هم از سوی مدیرکل بیماری های واگیر و معاون بهداشت و نیز سخنگوی وزارتخانه باشد بنابراین خبرهای استانی مورد تایید ما نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار