عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به قفل شدن تهران با اولین بارش برف، گفت: از وضعیت روز گذشته خجالت‌زده مردم تهران شدم.
کد خبر: ۱۴۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸ 08 December 2015
اقبال شاکری در جلسه علنی روز سه‌شنبه با اشاره به بارش برف در روز دوشنبه گفت: دو ساعت شهر تهران به طور کامل قفل شده بود.

وی با بیان اینکه اگر روزانه ۶ میلیون نفر برای فعالیت صبحگاهی در سطح شهر تردد کنند، این تاخیر دو ساله ۱۲ میلیون نفر ساعت خواهد شد، گفت: یک و نیم میلیون روز کاری از فعالیت‌های روزانه فعالین شهر ناپدید شد که می‌توانست با توسعه حمل و نقل عمومی این اتفاق نیفتد.

شاکری با بیان اینکه چرا هنوز نتوانسته‌ایم در خصوص حمل و نقل عمومی کاری کنیم، تصریح کرد: مجلس حق دارد اعضای شورا را ۲۱ نفر کند، حتی اگر ۵ نفر هم بکند جا دارد، زیرا ما نتوانسته‌ایم مشکل حمل و نقل عمومی را در این مدت برطرف کرده و هیات دولت را مجاب به پرداخت سهم خود در حمل و نقل عمومی کنیم.

وی با اشاره به جزئیات ۳ هزارمیلیارد دلار واردات ۸ ماهه نخست امسال، گفت: در این ۸ ماه ۸۰۰ تن زغال، ۳ هزار تن خاک اره، ۲۰۰ تن چوب کبریت، ۴۵۰ تن بیل، ۴۵۰ تن تشتک و ۴۰۰ تن زیپ و ... به کشور وارد شده، اما مشخص نیست، چرا این میزان ارز برای ورود اتوبوس به تهران داده نشده است.

شاکری با بیان اینکه ۳۰ درصد بودجه شهرداری به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص دارد، گفت: اگر این بودجه در سال ۹۵ دوبرابر هم شود بدون حمایت دولت هیچ اتفاقی نمی‌افتد و نیاز به عزم ملی برای حل مشکلات حمل و نقل عمومی در تهران داریم، زیرا مشکل حمل و نقل در تهران مشکل شهر تهران نیست، بلکه مشکلی ملی است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار