رییس پلیس آگاهی ناجا از تمدید قرارگاه مبارزه با سرقت در ایام نوروز و سال 94 خبر داد و گفت: اقدامات و طرح های عملیاتی قرارگاه مبارزه با سرقت در سال 94 تشدید می شود.
کد خبر: ۱۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲ 15 March 2015
تشدید عملیات قرارگاه مبارزه با سرقت در ایام نوروزبه گزارش تابناک یزد، سردار محمدرضا مقیمی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: سال 93 با اولویت مبارزه با سرقت در سراسر کشور با مدیریت بر جرم آغاز شد و بر این اساس به جای برخورد با مجرم مدیریت بر جرم در اولویت قرار گرفت.
وی ادامه داد: قرارگاه مبارزه با سرقت بهمن و اسفند سال گذشته آغاز به کار کرد و از این طریق جلوی رشد مضاعف سرقت گرفته شد.
مقیمی با بیان اینکه از بهمن و اسفند ماه امسال نیز این قرارگاه فعالیت های خود را تشدید کرده است، گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت با رویکرد توسعه فعالیت های اطلاعاتی و جمع آوری اسناد و مدارک و همچنین کشف علمی جرم و بهره گیری از تجهیزات و آزمایشگاه ها دو هدف عمده هم افزایی و استفاده از توان داخلی ناجا بر مدیریت جرم و مسوولیت سازی نهادها، ارگان های دولتی و خصوصی و جلب مشارکت های عمومی را دنبال می کند.
مقیمی افزود: در راستای هم افزایی و تمرکز و استفاده از توان داخلی ناجا از تمام پلیس های تخصصی، مرکز پژوهش های ناجا و بازنشستگان برای استفاده از تجربیات آنها استفاده شده است.
به گفته وی شعار پلیس آگاهی ناجا «هر کارآگاه یک محقق است» عنوان شده و به عنوان یک اصل در پلیس آگاهی نهادینه شده و در این راستا با مراکز تحقیقاتی ارتباط برقرار کرده تا در بحث های پژوهشی و تحقیقاتی در مبارزه با سرقت راهکارهایشان را ارایه کنند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه 14 استان در لیست استان های اولویت دار مبارزه با سرقت قرار داشتند، گفت: 75 درصد سرقت ها در این استان ها انجام می شود و با راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت ، همه استان ها در مبارزه با سرقت موفق بودند اما میزان سرقت در استان لرستان بسیار کاهش یافت.

وی، تشدید اقدامات عملیاتی با بسیج تمام امکانات درون و برونی پلیس آگاهی با هدف کاهش وقوع سرقت، تمرکز رسیدگی به پرونده های جرایمی که با خشونت همراه است، اشراف اطلاعاتی بر جرم، تقویت آزمایشگاه های علمی ، ارتقای آموزش ، استانداردسازی رفتار کارکنان ، افزایش سطح رضایتمندی مردم و حضور به موقع در صحنه های جرم را از انتظارات حاکم بر فعالیت های قرارگاه مبارزه با سرقت عنوان کزد.
سردار مقیمی با بیان اینکه جغرافیایی جرم هر استان هدف گذاری می شود، گفت: با این هدف گذاری مدیریت بر جرم آغاز و با آسیب شناسی به برطرف شدن زمینه های جرم پرداخته می شود.
مقیمی با اشاره به اینکه از صندوق امانات بانک ها برای نگهداری از نقدینگی مردم در سال 93 استفاده شد، گفت: چنانچه نقدینگی مردم در این صندوق ها نگهداری شود، میزان سرقت از منزل در ایام سال بویژه در ایام نوروز کاهش می یابد.
وی اضافه کرد: صندوق های امانات بانک ها نیازمند زیرساخت های کلان است تا تعداد آن ها افزایش یابد براین اساس باید تسهیلاتی فراهم شود تا عموم مردم از این صندوق ها استفاده کنند.
مقیمی با بیان اینکه این زیرساخت ها کافی نیست، گفت: بانک مرکزی و سایر بانک ها باید در این زمینه بیشتر فعالیت داشته باشند و مراکز دیگری در این حوزه فعال شوند تا مردم اسناد و اموال با ارزش خود را در این مراکز نگهداری کنند.
به گزارش ایرنا، رییس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه باید به مساله مدیریت بر جرم، مجرم، قربانی و فضای جرم تواما پرداخته شود، گفت: شرایط اجتماعی نقش جدی و مکمل در وقوع جرم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار