رئیس سازمان بسیج هنرمندان اردبیل خبر داد:
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: مراسم اختتامیه فصل سوم هفتمین جشنواره شعر بسیج قرار بود که در شهرستان مرزی بیله سوار برگزار شود که بدلیل وضعیت نامناسب جوی تصمیم گرفته شد که این مراسم همزمان با کارگاه شعر آئینی در مرکز استان برگزار شود.
کد خبر: ۱۴۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ 07 December 2015

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: کارگاه شعر آئینی با حضور مصطفی محدثی خراسانی در اردبیل برگزارمی شود.

به گزارش تابناک اردبیل، عظیم دشتی امروز در جلسه ستاد برگزاری هفتمین جشنواره شعر بسیج استان اردبیل اظهار کرد: همزمان با معرفی برگزیدگان فصل سوم هفتمین جشنواره شعر بسیج کارگاه شعر آئینی با حضور مصطفی محدثی خراسانی از شاعران بنام شعر آئینی کشور در سالن آمفی تئاتر ساختمان اداری دانشگاه پیام نور اردبیل برگزارمی شود.

وی افزود: تعداد 216 شعر آیینی توسط 70 شاعر از سراسر استان به دبیرخانه هفتمین جشنواره شعر بسیج استان اردبیل ارسال شده بود که داوری آن توسط شهاب الدین وطندوست، شفیع خلیل زاده، پرویز صابری انجام شده و6 نفر برگزیده این بخش از هفتمین جشنواره دوسالانه شعر بسیج استان، فردا طی مراسمی معرفی خواهند شد.

دشتی گفت: علاوه بر 6 اثر که بعنوان آثار برتر و برگزیده جشنواره انتخاب شده است تعداد 16 اثر نیز برای چاپ در کتاب شعر جشنواره هفتم انتخاب شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان تصریح کرد: هفتمین جشنواره شعر بسیج به منظور شناسایی استعدادهای درخشان در هنر شعر و شاعری کشور و ارتقاء بخشیدن به شعر متعهد در فضای رقابتی سالم، توجه و تاکید به هنر شاعری براساس فرمایشات موکد مقام معظم رهبری، رشد و ارتقاء توانایی‌های شاعران بسیج در زمینه‌های تکنیکی و محتوایی آثار از طریق انتخاب و ارائه الگوهای برتر، توجه به ارزش اندیشیدن و تفکر متعهدانه و بسترسازی و مبارزه با هر آنچه مخالف رشد و ارتقاء معنوی انسان است، کشف سبک و نگاه‌های خلاقانه و نوین شعر برگزار می‌شود.

دشتی با اشاره به اینکه با برگزاری جشنواره‌های شعر می‌توان زمینه را برای جذب جوانان و نوجوانان علاقمند به شعر در برنامه‌های فرهنگی ادبی بسیج فراهم کرد افزود: رقابت سالم فرهنگی، هنری بین هنرمندان جوان ونوجوان بسیجی آنان را برای فعالیت در این عرصه امیدوار ساخته است.

وی اظهار داشت: فصل سوم هفتمین جشنواره دوسالانه شعر بسیج استان با موضوع‌های پیامبر رحمت و امت واحده اسلامی، تداوم فرهنگ علوی، تداوم حماسه عاشورایی در بیداری اسلامی و راهپیمایی اربعین در حال برگزاری است که تعداد 216 اثر توسط 70 شاعر آیینی به این بخش ارسال شده بود که بیشترین شرکت کنندگان از شهرستان اردبیل بود.

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه با برگزاری مراسم فردا هفتمین جشنواره شعر بسیج استان تمام نمی شود گفت: بخش چهارم نیز شامل کارگاه شعر انقلاب با موضوع‌های آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی، ولایت و رهبری انقلاب و سبک زندگی ایرانی، اسلامی است که در بهمن ماه برگزار خواهد شد

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در پایان گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره قرار بود که در شهرستان مرزی بیله سوار برگزار شود که بدلیل وضعیت نامناسب جوی تصمیم گرفته شد که این مراسم در مرکز استان برگزار شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار