معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: آماده میزبانی از 3 میلیون زائر آقا علی‌بن موسی‌الرضا(ع) هستیم.
کد خبر: ۱۴۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 07 December 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی، خلیل ا... کاظمی خیبری در نشست رسانه ای معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد که ظهر امروز در مشهد برگزار شد، ضمن اعلام آمادگی برای میزبانی از 3 میلیون زائر علی بن موسی الرضا(ع) گفت: آمادگی کامل برای میزبانی 300 هزار نفر زائر پیاده را داریم.

مشهد آماده میزبانی از 3 میلیون زائر امام رضا(ع) است

وی افزود: برای حفظ بهداشت و سلامت زائران پاکسازی و نظافت 5 محور ورودی شهر مشهد در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری همچنین در توضیع فعالیت شهرداری مشهد در نجف و کاظمین گفت: 450 نفر از پاکبانها و نیروهای بسیج شهرداری مشهد برای نظافت اطراف حرم مطهر امیرالمؤمنین(ع) انتخاب شدند و در زمان 12 روز مسیر حدود یک میلیون مترمربع را نظافت کردند.

وی افزود: همچنین در این ایام تعداد 30 نفر پاکبان هم به کاظمین فرستاده شدند تا آنجا را مورد نظافت قرار دهند.

کاظمی خیبری اظهار کرد: نجف از نظر بهداشت و نظافت در سطح پایینی قرار دارد. با تلاش 450 نفر از نیروهای شهرداری مشهد، نظافت به نجف برگشت و این باعث شد مردم نجف مخصوصاً مغازه‌دارهای اطراف حرم علی‌بن ابیطالب(ع) با قرار دادن سطل‌های زباله به ما برای تمیزی خیابان‌های اطراف کمک کنند.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: در این برنامه نظافتی ما که برای اولین بار در نجف انجام می‌شد از 20 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین نظافتی، صد عدد گاری حمل زباله ارسالی از مشهد مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: حدود 4000 تن زباله از سطح شهر نجف جمع‌آوری شد که این حجم از زباله چهره شهر را عوض کرده بود و باعث توجه زائرین پیاده و مسئولین شهر نجف قرار گرفت.

کاظمی خاطرنشان کرد: پنج موکب برای رفاه حال زائرین در نجف و کربلا و کاظمین و مسیر نجف به کاظمین احداث کردیم که روزانه حدود 2 هزار زائر را تکریم می‌کردند.

وی در اشاره به بخشی دیگری از فعالیت شهرداری مشهد در ایام اربعین در نجف گفت: تعداد 150 دستگاه اتوبوس شهری را به نجف فرستادیم که در این مدت حدود 200 هزار نفر زائر را جابجا کردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار