تابناک: بنا بر اعلام اداره محیط زیصست اصفهان شرکت پخش فراورده های نفتی استان اصفهان ملزم شد تا 15 بهمن ماه امسال از توزیع سوخت مازوت در شعاع 50 کیلومتری اصفهان خودداری کند.
کد خبر: ۱۴۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 07 December 2015
به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان کارگروه منابع ثابت آلاينده، مدیریت سبز، فضای سبز، انرژی های نو وتجدیدپذیر با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و دستگاه های مرتبط برگزار شد.

مهدی ترکاشوند دبیر برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان با اشاره به برنامه ها و اقدام های در دست اجر در این کار گروه در راستای کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: در این کار گروه گزارش توزیع سوخت در شعاع 50 کیلومتری توسط سازمان صنعت،معدن وتجارت و همچنین گزارشی در خصوص مقدار سوخت مازوت توسط سازمان صنعت،معدن وتجارت و نماینده شرکت پخش فراورده های نفتی ارائه شد.

وی با اشاره به مصوبات کارگروه گفت: شرکت پخش فراورده های نفتی استان نیز ملزم شد تا 15 بهمن ماه امسال از توزیع سوخت مازوت در شعاع 50 کیلومتری خودداری کند.

وی تصریح کرد: همچنین شرکت پخش فرآورده های نفتی مازوت توزیعی و در اختیار کارخانه های سیمان در شعاع 50 کیلومتری را فقط برای گرم نگه داشتن کوره ها منظور کند و از تولید توسط این واحدها با سوخت مازوت جلوگیری بعمل آورد.

ترکاشوند تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد كه در جلسه ای با حضور اتحادیه های آجر،ریخته گری ها از سوخت جایگزین برای تولید ومصرف به جای سوخت مازوت استفاده شود و صنایع بزرگ استان (فولاد مبارکه،ذوب آهن و غیره) در خصوص تغییر فرایند و استفاده ازسوخت های جایگزین با هماهنگی با سازمان صنعت،معدن وتجارت واداره کل حفاظت محیط زیست اقدام نمایند.

وی گفت: صنعت ،معدن وتجارت،شرکت شهرک ها و شهرداریهای مستقر درشعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان موظف شدند که در شرائط پایداری هوا نظارت برتولید،کاهش آلودگی واحدهای صنعتی ،شهرک های صنعتی وهمچنین رسته های آلاینده در این شعاع را بعمل آورند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار