مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: با توجه به اینکه فاز اول ساماندهی معتادین متجاهر برای زنان معتاد طراحی شده است، بهزیستی استان در نظر دارد کودکان آنان را در مرکز شبه خانواده و در نزدیکی محل اقامت مادران نگهداری کند.
کد خبر: ۱۴۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ 06 December 2015
احمد دلبری اظهار داشت:معتادان خیابانی و متجاهر بنا بر ماهیّت مزمن اعتیادشان و از دست دادن شبکه روابط اجتماعی و حمایتی سالم در معرض آسیبهای فراوانی هستند.

وی تصریح کرد:ماهیّت مزمن اعتیاد در آنها و بیماریهای همراه آنها را نیازمند مداخلات خاصی كرده است. درمانهای اجباری امروزه برای این دسته از معتادان پاسخ مناسبی است تا نیازهای متنوع آنها تحت پوشش قرار گیرد و با ارائه برنامه­‌های برازنده مسیر بهبود را در آنها هموار سازند.

دلبری خاطر نشان کرد: الزامهای قانونی برای این دسته از معتادان وقتی همراه با خدمات درمانی مناسب باشد پیامدهای بهبودی بیشتری به همراه دارد و پژوهشهای متعددی نیز بر ثمربخش بودن چنین درمانهایی تأکید دارند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران با اشاره به طرح ساماندهی معتادین متجاهر تصریح کرد: در این طرح که از مراکز اقامتی و تمایلی ماده 15 بهزیستی استان تهران با ظرفیت 2500 نفر در تهران و 10 شهرستان استفاده خواهد شد، نماد همکاری بین­ سازمانی میان دستگاههای دخیل در حیطة درمان اعتیاد است.

وی بیان داشت: جمع آوری معتادان از خیابان،  انتقال معتادان متجاهر در بدو ساماندهی به یک مرکز غربالگری و اقامت در مراکز اقامتی، ارائه درمانهای دارویی و غیردارویی در مراکز اقامتی، ارتباط جدی با برنامه‌­های خودیار، ارائه خدمات مددکاری فعال، مددیاری (معتادان بهبودیافته و گروه­های همتا)، مشاوره، و آموزشی، ترخیص از مراکز اقامتی و جانمایی آنها در مراکز خانه­‌های بین­ راهی شهرداری (بهاران)، ارائه خدمات اشتغال، کاردرمانی، تغییر سبک زندگی، پیوند با خانواده، و وصل شدن به جامعه در خانه‌­های بین راهی (بهاران)، انجام خدمات پساترخیصی بعد از خروج از مرکز بهاران از جمله آیتم‌های است که در نظر گرفته شده است.

دلبری اظهار داشت: با توجه به اینکه فاز اول ساماندهی معتادین متجاهر برای زنان معتاد طراحی شده است، بهزیستی استان تهران در نظر دارد کودکان انان را در مرکز شبه خانواده و در نزدیکی محل اقامت مادران نگهداری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار