مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به لزوم فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای معلولین در جامعه گفت: معلولین باید بتوانند در جامعه زندگی کنند.
کد خبر: ۱۴۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 06 December 2015
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به لزوم فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای معلولین در جامعه گفت: معلولین باید بتوانند در جامعه زندگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، سلیمان محبی در مراسم روز جهانی معلولین که امروز(15 آذر) در دبستان استثنایی گلستان(باغچه بان) شهر کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه نامگذاری یک روز به نام روز جهانی معلولین اهداف زیادی می تواند داشته باشد، یکی از مهمترین اهداف نامگذاری این روز را تلاش در راستای بالا بردن سطح آگاهی، فرهنگ و بینش جامعه نسبت به معلولین عنوان کرد.

محبی با بیان اینکه معلولین باید در جامعه تکریم شوند و به آنان مثل شهروندان عادی نگریسته شود، گفت: نباید به معلولین با نگاه ترحم آمیز نگریسته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم معرفی توانمندیهای معلولین به جامعه، گفت: از این طریق می توان نگاه های ترحم آمیز جامعه به معلولین را کمرنگ کرده و  در راستای درک شدن بهتر آنان گام برداشت.

وی با تاکید بر اینکه معلولین باید در عرصه های مختلف زندگی اجتماعی نقش آفرینی کنند، گفت: معلولین باید در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... جایگاه خاص خود را داشته باشند و در جامعه زندگی کنند.

محبی در ادامه با بیان اینکه در فرهنگ دینی و اسلامی ذات انسان ها جوهره وجودی آنها را تشکیل می دهد و ذات آنها در مقایسه با وضعیت جسمی و ظاهری آنها تعریف نمی شود، گفت: چه بسا معلولین بتوانند در سایه آموزش و پرورش کارآمد به انسانهای توانمندی در دیگر حوزه ها تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه در جامعه معلولین انسان های بزرگ و موفق زیادی دیده می شوند، گفت: یکی از بزرگترین و معروفترین فیزیکدانان دنیا یک معلول است.

محبی با تأکید بر لزوم فراهم کردن امکانات مورد نیاز تحصیل و زندگی معلولین، گفت: آموزش و پرورش باید تلاش کند تا امکانات لازم برای تحصیل دانش آموزان معلول را فراهم کرده و از این طریق در راستای به فعلیت در آوردن استعدادها و توانمندیهای آنها تلاش کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در برخی از کشور های توسعه یافته شرایط خوبی برای زندگی معلولین فراهم شده است، بر لزوم برنامه ریزی برای بهتر کردن شرایط زندگی معلولین تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای معلولین در جامعه گفت: معلولین باید به این باور برسند که می توانند در جامعه مؤثر بوده و نقش های مختلف داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار