مدیرکل استاندارد خوزستان از توقیف هفت محصول غیراستاندارد در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 06 December 2015

رضا دهدشتی زاده اظهار کرد: در آبان ماه امسال کارشناسان این اداره کل تعداد هفت محصول مختلف از فروشگاه‌ها، شهربازی‌ها و واحدهای تولیدی استان خوزستان را به علت فروش و عرضه خدمات و محصولات غیر استاندارد و نیز جعل نشان استاندارد توقیف و جمع آوری کردند.

وی افزود: از جمله این محصولات می‌توان قریب به یک کیلوگرم انواع مصنوعات طلا (دستبند، گوشواره، انگشتر و ...)، انواع تجهیزات بازی (سرسره بادی، سرسره آبشار، پیست ماشین سواری، پیست موتورسواری، تاب زنجیری، سینما ۵ بعدی، چرخ و فلک، کشتی صبا، ماشین برقی، هلی کوپتر زنبوری، قطار کودک، آفتاب مهتاب، قو آبی، قایق دستی، آکروجت، مری گوراند و اختاپوس گردونه)، بلوک پلی استایرن، عایق رطوبتی بام، ماست، ۹۰۰ هزار کیلوگرم بسته بندی خرما و حدود ۵۰۰ تن انواع سنگدانه ریز و درشت اشاره کرد که در راستای نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری و بازدید کارشناسان این اداره کل از برخی مراکز تولید و عرضه صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد خوزستان تصریح کرد: کالاهای مذکور به علت نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد و یا جعل نشان استاندارد از بازار جمع آوری و توقیف شده‌اند.

دهدشتی زاده ادامه داد: کالاهای مذکور از جمله کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و مطابق تبصره ۴ ماده ۹ قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان استاندارد ایران چنانچه در مرحله تمرکز، توزیع و فروش آنها انطباق و مغایرتی با قوانین استاندارد وجود داشته باشد، جرم محسوب شده و مطابق قانون با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان متخلف برخورد خواهد شد.

این مسئول در پایان، از همشهریان و هم استانی‌ها خواست در صورت مشاهده کالای مغایر با استاندارد و یا با کیفیت پایین مراتب را از طریق سامانه ۱۵۱۷ با این اداره کل در میان بگذارند.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار