رئیس جهاد کشاورزی استان یزد گفت: با توجه به اینکه در یزد منعی برای پرورش ماهی تیلاپیا وجود ندارد، امیدواریم محیط‌زیست به پرورش این ماهی در استان کمک کند.
کد خبر: ۱۴۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶ 06 December 2015

به گزارش تابناک یزد،سید جمال سجادی‌پور در جلسه مدیران استان یزد با رئیس سازمان محیط‌زیست اظهار داشت: پرورش ماهی تیلاپیا هم از نظر اقتصادی و هم از نظر ایجاد اشتغال و هم از نظر کاهش واردات، دارای توجیه اقتصادی است ضمن اینکه هیچ منع زیست‌محیطی نیز در این زمینه در استان یزد وجود ندارد.

وی عنوان کرد: یزد آب‌های سطحی ندارد، فاقد رودخانه است و به آب‌های آزاد هیچ راهی ندارد بنابراین جایی برای نگرانی نیست ضمن اینکه اگر کار پرورش آغاز شود، امکان نظارت فراهم است.

سجادی‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط یاد شده همچنین با توجه به هزینه‌هایی که برای تحقیقات در مورد این ماهی در بافق انجام شده است، امیدواریم محیط‌زیست همکاری خوبی برای پرورش این ماهی در استان یزد داشته باشد.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل ایجاد شده در مسیر احداث مجتمع دامداری‌های استان یزد بیان کرد: 50 هکتار از زمین این مجتمع با منطقه حفاظت شده هم‌مرز شده و اگر 50 هکتار حذف و اضافه صورت گیرد، مشکل برطرف و کار احداث آغاز خواهد شد.

سجادی‌پور همچنین یادآور شد: استان یزد در زمینه خشک‌سالی و ریزگردها نیز دچار مشکلات عدیده‌ای است و بیشترین خسارات در این زمینه به بخش کشاورزی وارد می‌شود که امیدواریم محیط‌زیست نگاه ویژه‌ای به این مشکل استان یزد داشته باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: استان‌های مرکزی نظیر یزد نیز نیازمند توجه ویژه محیط‌زیست هستند اما به نظر می‌رسد امروز بیشتر توجه به استان‌های دارای آب‌های مرزی است.

سجادی‌پور تاکید کرد: مشکلات ریزگردها و خشک‌سالی در استان یزد نیز جدی است و امیدواریم با همکاری محیط‌زیست بتوانیم این مشکل را در استان یزد حل کرده و نگرانی کشاورزان را در این زمینه کاهش دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار