مدیرکل بهزیستی استان ایلام:
متاسفانه در استان ایلام کمپی برای نگهداری متکدیان در نظر گرفته نشده است.
کد خبر: ۱۳۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸ 05 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: 95 درصد متکدیان در ایلام خارجی و غیربومی هستند.

فرهاد قیصربیگی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر آسیب‌ها و ریشه‌های آسیب‌ها کنترل نشود وضعیت امروز استان ما پدیدار نخواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: اعتقاد دارم که استان ایلام از حیث آسیب‌های اجتماعی در مقایسه با دیگر استان‌های کشور در سطح پایینی قرار دارد اما این دلیل بر بی‌توجهی به آسیب‌های اجتماعی نمی‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال موضوع اورژانس اجتماعی در استان ایلام مورد عنایت مسئولان بهزیستی قرار دارد و در موضوعی مانند دختران فراری که آمار آن در استان حتی دو رقمی هم نشده حساسیت داشته و موضوع را دنبال کرده و برای این مهم حتی نیرو استخدام شده و ساختمانی نیز اجاره شده است و در این رابطه هزینه‌های هنگفتی می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: هیچگاه بهزیستی به واسطه آمار کم این آسیب اجتماعی وارد مقوله منتفی دانستن امکانات و تجهیزات و ... در این رابطه نشده و نخواهد شد.

قیصربیگی تصریح کرد: بهزیستی معتقد است اگر قرار است کاری انجام شود که حتی در سال‌های آینده مانع رشد فزاینده یک آسیب اجتماعی می‌شود از هم‌اکنون فعالیت خود را آغاز می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: متاسفانه در حوزه استفاده و استعمال از مواد مخدر صنعتی در استان ایلام شرایط خوبی وجود ندارد و بهزیستی هم تنها عضوی از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بوده و در این حوزه مسئول کمیته پیشگیری ان شورا هستیم.

وی ادامه داد: راه‌اندازی و نظارت بر کمپ‌های ترک اعتیاد یکی از وظایف این دستگاه اجرایی بوده که آن را به درستی اجرایی و محقق کرده است و مدیریت تشکل‌ها و مجموعه‌های مرتبط با این حوزه از دیگر وظایف سازمان بهزیستی است.

این مسئول اضافه کرد: تشکل‌های "na" در استان‌های دیگر کشور فعالیت داشته و در پاره‌‌ای از استان‌ها فعالیت مطلوبی دارند و در سازمان بهزیستی اقداماتی در این راستا اندیشیده شده است.

قیصربیگی تصریح کرد: در این رابطه پیگیر کارها بوده و هر زمانی که منتج به نتیجه شد اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: در حوزه متکدیان نیز بهزیستی تنها عضو کمیته ساماندهی متکدیان در استان ایلام بوده و مسئول این کمیته شهرداری است و در تمام استان‌های کشور شهرداری‌ها امکانات و ظرفیت‌های خود را در اختیار این کمیته قرار داده که متاسفانه در استان ایلام کمپی برای نگهداری متکدیان در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون تکدیگری جرم محسوب می‌شود و نیروی انتظامی به محض برخورد با متکدی موظف به بازداشت آن است اما جایی در استان ایلام برای نگهداری آن وجود ندارد و این یک ضعف است و استان ایلام فاقد مکان مناسبی در این راستا است.

این مسئول اضافه کرد: بر اساس آمار موجود شهر ایلام کمتر از 100 نفر متکدی دارد که بالای 90 درصد این افراد غیربومی و خارجی هستند که با اراده‌ای توسط مسئولان امر قابل جمع آوری و حذف این آسیب اجتماعی در استان ایلام هستیم./پ


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار