بیکاری مشکل ورزشکاران ناشنوای قم ، جمع آوری 420 میلیون ریال زکات دربخش خلجستان، سخنان استاندار درخصوص کوتاه کردن راه خدمت به مردم ، سخنان رئیس مجلس در رابطه با آموزش دانشجویان متناسب با بازار کار، مانور زلزله و اهمیت تشکیل کمیته طبیعت گردی درقم از جمله اخبار مهم هفته گذشته قم بود.
کد خبر: ۱۳۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵ 05 December 2015
به گزارش تابناک قم، یکی از مهمترین اخبار هفته گذشته سخنان معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی قم در گفت وگو با ایرنا بود که از بیکاری ورزشکاران ناشنوای استان خبر داد. مصطفی علیزاده با اشاره به فعالیت 130 ورزشکار ناشنوا وکم شنوای استان دررشته های مختلف ورزشی، اظهار داشت: خانواده های این افراد که بیش از 70 درصد از طبقات ضعیف و کم درآمد جامعه به شمار می روند، برای تامین مایحتاج آنان تحت فشار قرار دارند.وی افزود: ورزشکاران ناشنوای قم حتی آنانی که عضو تیم ملی هستند، نیز با مشکل های شغلی و بیکاری دسته و پنجه نرم می کنند. 

** خلجستان قم نیز در هفته گذشته به ایرنا گفت: درهشت ماه گذشته 420 میلیون ریال زکات از کشاورزان با کمک خیرین و شورای زکات این بخش جمع آوری شده است. سید داود حاج حسینی با اشاره به اینکه رقم فوق نسبت به سال های گذشته 120 برابر شده ، افزود: میزان جمع آوری زکات در 10 سال گذشته حدود 50 میلیون ریال بوده است. 

** استاندار قم در جلسه کارگروه کارگروه تحول اداری و توسعه دولت الکترونیک،از مسئولان خواست که مسیرهای انجام خدمت مطلوب به مردم را کوتاه کنند. سید مهدی صادقی افزود: مدیران ارشد دستگاه های اجرایی باید انگیزه لازم را برای تغییر در سیستم اداری داشته باشند. وی اضافه کرد: مقاومت در برابر تغییر از جمله موانعی است که باید برطرف شود.

** مدیرکل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز هفته گذشته درکارگروه فرهنگی و اجتماعی قم گفت: تحصیل مجدد کودکان خیابانی بازمانده از تحصیل یکی از دغدغه های جدی دولت تدبیر و امید طی دو سال گذشته بوده است. روزبه کردونی با بیان اینکه دولت طی دو سال گذشته اهتمام زیادی برای جلوگیری از بازماندگی این کودکان از تحصیل داشته است، اظهار داشت: بدون شک یکی از موثرترین اقدام ها برای سامان دهی کودکان خیابانی و کار، فراهم کردن زمینه تحصیل و رفتن به مدرسه برای آنها است.

** معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست قم نیز هفته گذشته در جلسه مشترک با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ، خواستار تشکیل کمیته طبیعت گردی در قم جهت اجرایی شدن برنامه های زیست محیطی، طبیعت گردی، گردشگری و اکوتوریسم شد. سید احمد شفیعی اظهار داشت: در صورتی که این کمیته تشکیل شود و دستگاه های مختلف اجرایی وارد شوند شاهد ایجاد یک ساختار منظم و هدایت برنامه ها به سمت حفاظت از محیط زیست خواهیم شد. با تشکیل این کمیته می توان مشکل های تورها را مورد بررسی قرار داد و برای تهیه اطلس جامع زیست محیطی و طبیعت گردی اطلاعات را استخراج کرد.

** مدیرکل حفاظت محیط زیست قم نیز این جلسه بر استفاده از ظرفیت نهادهای اجرایی قم برای معرفی اکوتوریسم و جاذبه های تاریخی و گردشگری استان تاکید کرد. رحمان دانیالی افزود: استان قم ظرفیت خوبی در حوزه اکوتوریسم دارد که معرفی و حراست از این مناطق با همکاری نهادهای مختلف صورت می گیرد تا بتوانیم این مناطق را به مردم بشناسانیم. وی افزود: استان قم دارای جاذبه های گردشگری و زیست محیطی بی بدیلی است.دانیالی با اشاره به اینکه استان قم دارای تالاب های خاصی است گفت: تالاب بهشت معصومه و حوض سلطان دارای انواع پرندگان هستند که برای گردشگران بسیار جذاب است.

** استاندار قم هفته گذشته درآیین برگزاری هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی،گفت: تمام دستگاه های امداد و نجات قم باید با آموزش نیروها و به روز کردن تجهیزات، همواره برای مقابله با بلایای طبیعی از جمله زلزله در آمادگی کامل باشند. صادقی افزود:مدیریت صحیح درزمان وقوع بحران و حوادث، موجب حفظ جان انسانها و کاهش خسارت های احتمالی می شود.وی اضافه کرد: با انجام آموزش های لازم و ارتقاء فرهنگ مدیریت بحران، باید آمادگی لازم در تمام قشرهای جامعه به وجود آید.

** مانور زلزله به صورت تخصصی هفته گذشته در 100 مدرسه قم برگزار شد.مدیرکل آموزش و پرورش استان در این رابطه گفت: در این مانور دانش آموزان با اصول صحیح مقابله با خطرهای احتمالی وقوع حوادث آشنا شدند. حمید رضا شیخ الاسلام افزود: دراین راستا با دستگاه های هلال احمر و آتش نشانی نیز تفاهم نامه هایی در راستای برگزاری دوره های آموزشی برای دانش آموزان در طول سال تحصیلی امضا شده است.

** استاندار قم درجلسه کارگروه تخصصی اشتغال قم گفت: ظرفیت های خوبی برای ایجاد شغل در استان وجود دارد، لذا شرایط باید به گونه ای باشد، که هر کدام از افراد با هر سطحی از سواد و تخصص بتوانند، شغلی را در جامعه داشته باشند. سید مهدی صادقی با اشاره به اینکه مسئولان باید گسترش اشتغالزایی را جزء وظایف و مسئولیت های خود و یک کار ملی و استانی بدانند، تصریح کرد: مسئولان ضمن جدی گرفتن موضوع اشتغال، باید همه متقاضیان و افراد جویای کار را همانند افراد خانواده و نزدیکان خود بدانند، و برای حل مشکل آنها اهتمام جدی داشته باشند.

** نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: 25 درصد تسهیلات پرداختی بانک ها باید به بخش کشاورزی تعلق بگیرد. احمد امیرآبادی افزود: دیوان محاسبات قم باید ضمن ارزیابی عملکرد بانک ها در خصوص عمل نمودن به این قانون، مدیران عامل بانک های متخلف را شناسایی، و به دادستانی معرفی کند. وی با تاکید بر اینکه قانون به هر نحو ممکن باید اجرا شود، گفت: برای حل مشکلات مالی بخش کشاورزی هیچ راهی جز اجرای قانون وجود ندارد.

** دبیراجرایی خانه کارگر قم نیز دراین جلسه گفت: گسترش بیمه کارگران ساختمانی استان نیازمند مساعدت و همکاری دستگاه های مسئول است. اکبر شوکت ،عدم همکاری نهادهایی همچون راه و شهرسازی، نظام مهندسی و شهرداری را مهمترین مانع بر سر راه بیمه کردن کارگران عنوان کرد. وی افزود: درشرایطی که خانه کارگر حتی توانایی گرفتن بیش از 10 هزار سهمیه بیمه کارگری برای قم را دارد، این نهادها از معرفی کارگران مشغول به کار در طرح های مختلف ساختمانی خودداری می کنند. 

**رئیس مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در دیدار با رئیس و اعضای هیات مدیره دانشگاه پیام نور استان قم گفت: دانشگاه ها باید دانشجویان را متناسب با بازار کار تربیت کند تا از میزان فارغ التحصیلان بیکار کاسته شود. علی لاریجانی افزود: درشرایط کنونی حجم فارغ التحصیلان بیکار بسیار بوده، از این رو باید ضمن تقویت ارتباط این دو حوزه برای تربیت دانشجویان، مرتبط با اشتغال برنامه ریزی شود.
وی اضافه کرد: دولت در شرایط کنونی با کمبود اعتبار روبرو است و این موضوع در توزیع منابع اعتباری میان دانشگاه ها نیز تاثیر گذاشته است.

** مشاور استاندار قم درامور تولید و صنعت، هفته گذشته درنشست استاندار با مدیران واحدهای تولیدی درشهرک شکوهیه گفت: رفع موانع تولید جزء با وضع قوانین کارآمد امکانپذیر نیست. محمد نوپوش با اذعان به مشکلات عدیده واحدهای تولیدی قم، افزود: هم اکنون روند توسعه این واحدها، به لحاظ عدم جذب حمایت های مالی و تسهیلاتی از سوی بانک ها متوقف شده است. وی با اشاره به سخن مسئولان مبنی بر بحرانی بودن وضعیت تولید و صنعت استان و کشور، گفت: انتظار تولید کنندگان از مسئولان وضع قوانینی متناسب با این وضعیت بحرانی است.

** رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان قم نیز دراین جلسه گفت: رفع موانع تولید نیازمند تغییر رویکرد مدیران دولتی به بخش صنعت است. احمد ذاکری با بیان اینکه بخشی از موانع تولید در قم متاثر از مشکلات کلان کشور و قوانین بالا دستی است، گفت: دستگاه های مربوطه از جمله صنعت، معدن و تجارت طبق تاکیدات شخص استاندار مبنی بر برداشتن برخی از قوانینی که بر سر راه تولید مانع ایجاد می کنند، تلاش دارند، تا شرایط تولید را برای تولید کنندگان و واحدهای صنعتی تسهیل نمایند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار