شهردار اردبیل از توسعه فضاهای سبز شهری خبر داد:
لطف‌اللهیان تصریح کرد: با وجود آغاز فصل سرما تا زمانی که فرصت کاری اجازه می‌دهد شهرداری پروژه های خود را در بخش های مختلف در حال اجرا دارد ولی به تنهایی بدون همکاری سایر نهادها قادر نیستیم طرح‌های خودمان را در حوزه توسعه فضای سبز تحقق ببخشیم.
کد خبر: ۱۳۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 05 December 2015

شهردار اردبیل از گسترش و توسعه فضاهای سبز شهری بر اساس استانداردهای زندگی شهری خبر داد.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، دکتر حمید لطف‌اللهیان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان این مطلب، اظهار کرد: در مناطق مختلف چهارگانه شهرداری اردبیل طرح های خوب توسعه فضای سبز اتفاق افتاده و یا در حال اتفاق افتادن است که امیدواریم با اجرای عملیات کشت و توسعه درختکاری و گلکاری در فصل رویش جدید بتوانیم با تکمیل پارک‌های محله‌ای و سطح شهر این سرانه را افزایش دهیم.

وی افزود: در حال حاضر سرانه فضای سبز و کاربری های شکل‌ گرفته در این حوزه زیر هشت مترمربع است در حالی که با توسعه فضاهای جدید این فرآیند ارتقاء می‌یابد.

اردبیل «شهر سبز زندگی» می‌شود

لطف‌اللهیان تصریح کرد: با وجود آغاز فصل سرما تا زمانی که فرصت کاری اجازه می‌دهد شهرداری پروژه های خود را در بخش های مختلف در حال اجرا دارد ولی به تنهایی بدون همکاری سایر نهادها قادر نیستیم طرح‌های خودمان را در حوزه توسعه فضای سبز تحقق ببخشیم.

شهردار اردبیل با بیان اینکه باید احترام به طبیعت و همچنین کمک به کاشت گل و گیاه از همان دوران مدرسه برای دانش‌آموزان آموزش داده شده و زمینه انجام این تکلیف و تعهد در نسل آینده فراهم آید، گفت: ما در قالب تفاهمنامه‌ای که با نوسازی مدارس امضا کردیم، تلاشمان بر این است تا مدارس سبز را در اردبیل راه‌اندازی کرده و زمینه بهره‌مندی بیشتر دانش‌آموزان را از این توان و ظرفیت فراهم کنیم.

لطف‌اللهیان افزود: در کنار اجرای این پروژه ما در حوزه ترافیک و سر و سامان دادن به وضعیت به وجود آمده در این بخش به یک حرکت بی‌نظیر در توانمندسازی و آگاه‌سازی گروه‌ها و اقشار مختلف نیازمند هستیم که در این راستا طرح جامع ترافیک و حمل و نقل اردبیل تهیه و تدوین شده و ما انتظار داریم در یک نگاه جامع بتوانیم مشکلات و موانع پیش رو را در این حوزه برطرف کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تمامی برنامه‌ها و پروژه‌های اجرایی شهرداری با محور توسعه‌یافتگی فرهنگی و اجتماعی امکان‌پذیر است و از همین رو اگر می‌خواهیم نهضت بزرگ عمرانی و خدماتی در اردبیل شکل گرفته و تقویت شود باید در گام اول نگاه‌ها و نگرش‌ها تغییر پیدا کند.

لطف‌اللهیان اضافه کرد: شهرداری شهروندان را سرمایه واقعی دانسته و در احقاق حقوق آنها از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کند ولی آنچه که به عنوان یک اصل اساسی باید به آن توجه کنیم بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منحصر به فردی است که در اجرای پروژه‌ها و طرح‌های مختلف باید به آن توجه کنیم.

وی تمرکز شهرداری را در اجرای پروژه‌های مشارکتی با توجه به وضعیت رکود اقتصادی و درآمدی یادآور شد و ادامه داد: نبود واحدهای تولیدی و صنعتی پشتیبان درآمد شهرداری در اردبیل سبب شده تا در اجرای پروژه‌ها مشکلات و موانعی وجود داشته باشد اما ما به دنبال راهکارهای منطقی و فراگیری هستیم تا با رفع مشکلات و نارسایی‌ها بتوانیم هم در اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی و هم سرعت دادن به توانمندی‌های بیشتر با قدرت و صلابت عمل کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اردبیلی اصیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
لطفا پوشش درختی کنار خیابانها را مورد توجه قرار دهید که نمیشود درختشان نامید تنها نقطه اردبیل که پوشش درختی مناسبی دارد خیابان دانشگاه است که از گونه های مذکور میتوان برای توسعه فضای سبز شهری استفاده کرد گونه هایی مانند اقاقیا و ... در اردبیل هیچگاه نمود زیبایی نداشته اند.
فضای سبز حریم دریاچه شورابیل نیز که قسمت هایی از
آن در اشغال یگان ویژه و ... می باشد از موارد قابل تامل می باشد که به هیچ عنوان با ظرفیت های گردشگری این مجموعه در انطباق نمی باشد.
یک شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
آقای شهردار لطفا به بلوار علی دایی در فاز 3 کارشناس سر بزنید از فلکه شفا تا میدان ابوعلی سینا ومیدان ولی عصربه مرسد همکاران شما اینقدر محجوب به حیا هستند نمیخواهند عملکرد خودشان کسی ببیندوبشتر در کوچه گس کوجه ها ودم در خاله وعمه وسایر دوستانشان را پازل کاری واسفالت میکنند ولی خجالت نکشند حداقل خاکهای اضافی پیاده روها وبین جدولهای فضای سبز را بردارند ما به کسی نمیگیم کار شهرداری البته پولهای کلانی که برای بخش تجاری این بلوار گرفتید گوارای وجود باشد وسایر خدمات پیش کش البته اگر عیب نداشته باشد به فضای سبز این بلواردلگرمی بدهید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار