مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: تسهیل دسترسی و بهره‌مندی از کلیه خدمات شهری مهمترین مطالبه افراد معلول از بهزیستی است.
کد خبر: ۱۳۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸ 02 December 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، حمیدرضا پوریوسف در نشست خبری‌ای که به مناسبت 12 آذرماه روز جهانی معلولان برگزار شد گفت: باید فضای شهری به گونه‌ای باشد که افراد معلول هم بتوانند مثل افراد عادی به تمام امکانات شهر دسترسی داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه 15 درصد افراد جامعه بالفعل معلول هستند و 85 درصد باقیمانده بالقوه معلول‌اند گفت: مناسب‌سازی شهری مقوله‌ای است که مختص همه افراد جامعه است و باید بتوانیم با برطرف کردن موانع قانونی و فرهنگ‌سازی عمومی و ایجاد انگیزه برای مسئولان به این هدف برسیم.

وی افزود: سال گذشته 450 ساختمان عمومی مثل مساجد، بانکها و مدارس که جزء پرترددترین مکانهای عمومی هستند را بررسی کردیم و متأسفانه کمتر از 5 درصد این ساختمان‌ها ورودی مناسب داشتند.

پوریوسف با اشاره وجود 11 میلیون مترمربع معابر شهری گفت: کار بهسازی در شهرداری مشهد آغاز شده اما هنوز به ده درصد هم نرسیده است.

وی افزود: در زمینه ساختمان‌های دولتی 30 الی 40 درصد و ساختمان‌های بهزیستی 90 درصد مناسب‌سازی شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ضمن تأکید بر شرایط سختی شغلی برای معلولان گفت: 3900 معلول فاقد شغل در خراسان رضوی وجود دارد.

پوریوسف با اشاره به آماده‌سازی شغلی معلولان گفت: وقتی یک معلول می‌خواهد وارد کار شود باید در ابتدا او را در زمینه‌ی شغل توانمند کنیم و بعد از آن انگیزه و داشتن مهارتهای ارتباطی اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردارند.

وی افزود: در سال 94، یک هزار و 871 نفر برای آمادگی شغلی ارزیابی شدند که به تدریج وارد مرحله توانمندسازی می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در رابطه با مسکن معلولان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری 161 نفر معلول از کمک هزینه 3 میلیونی مسکن بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به ثبت 741 خانواده دارای دو معلول در سامانه بهزیستی گفت: از این تعداد 126 خانواده در واحدهای شهری جانمایی شدند و برای 90 خانواده روستایی عقد قرارداد مسکن انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار