مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: ۵۰ هزار معلول در سامانه این سازمان ثبت نام کردند و از خدمات بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۱۳۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰ 01 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، سعید آرام بغداز ظهر سه‌شنبه در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی معلولین در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی برگزار شد اظهار داشت:۱۲ آذر روز جهانی معلولین نامیده شده که در سراسر جهان فعالیت‌هایی در این زمینه انجام می‌شود.

وی بابیان این‌که بیش از ۱۰ درصد افراد جامعه را افراد معلول و چهار درصد افراد را معلولان دریافت خدمات ویژه تشکیل می‌دهند، افزود: شعار امسال دسترسی و توانمندسازی برای همه افراد با میزان دسترسی توانمندی است که هیچ جای این شعار به معلولیت اشاره ندارد بلکه توانمندی را تأکید می‌کند.

 مدیرکل بهزیستی مازندران تأکید کرد: مشارکت  معلولین در فعالیت‌های اجتماعی و حضور در جامعه  بسیار مهم است بسیاری از این افراد دارای توانمندی‌هایی هستند که از افراد سالم هم برنمی‌آید.

آرام گفت: شرایط زمانی برای حضور معلولان مهیا می‌شود تا در جامعه حضورداشته باشند و از توانمندی‌های آنان استفاده شود و اولین کلید ارتباط مؤثر با معلول، تغییر نگرش در این افراد و خانواده‌های آنان است.

وی بابیان این‌که معلول نیازمند ترحم نیست بلکه نیاز مندتوجه و دیده شدن است، افزود: باید نیازهای این افراد شناخته شود و در این زمینه تغییر نگرش ما نسبت به این افراد مؤثر است.

آرام معلولیت را از جامعه جداناشدنی برشمرد و ابراز داشت: در هر زمان عوامل مختلفی در معلولیت دخیل است که امروزه تصادفات، بیماری‌های ژنتیک و مزمن بیشترین عامل را شامل می‌شود.

وی آموزش خانواده‌ها در پیشگیری از معلولیت و ارائه خدمات را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان بهزیستی در کنار مشاوره خانواده، توانمندسازی معلولین است.

این مقام مسئول از نمایندگان خواستار پیگیری قانون حمایت از معلولین شد و گفت: این قانون در سال ۸۳ برای اولین بار مصوب شود و موردبازنگری و اصلاحیه دولت قرا گرفت و درصورتی‌که با حمایت نمایندگان مورد تصویب مجلس قرار گیرد بسیاری از مشکلات این قشر حل خواهد شد.

آرام در خصوص مستمری معلولین  بابیان این‌که در دو سال اخیر اتفاقات خوبی افتاد گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در استان از مستمری بهزیستی برخوردار می‌شوند که از ۵۳ تا ۱۰۰ هزارتویمان ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند.

وی بابیان این‌که دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به معلولین دارد ابراز داشت: بیش از ۵۰ هزار معلول در سامانه سازمان ثبت‌شده‌اند که از خدمات سازمان بهره‌مند می‌شوند و این خدمات بیشتر در جهت توانمندسازی است.

آرام ادامه داد: هدف اصلی ما به‌عنوان دستگاه متولی سلامت اجتماعی برقراری فرصت‌های برابر برای حضور معلولین در جامعه است و یکی از اقدامات مهم توزیع وسایل کمک توان بخشی از جمله ویلچر عصا و ... است  که به صورت رایگان در اختیار معلولین قرار می‌گیرد.
مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار