مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از اقامه عزا در اربعین حسینی به همت 20 هیئت و دسته عزاداری سنتی در اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۱۳۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 01 December 2015

حجت‌الاسلام مهدی ستوده امروز در آستانه اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: این مجالس عزاداری از ساعت 8 صبح فردا در مساجد و محلات مختلف شهر اردبیل به همت بیش از 20 هیئت عزاداری همراه با قرائت زیارتنامه اربعین حسینی آغاز می‌شود و شرکت‌کنندگان در این محافل به امام حسین (ع) و یاران باوفایش ادای احترام می‌کنند.

وی افزود: عزاداران زنان و مردان اردبیلی در اربعین همزمان با آه و ناله حضرت زینب (س) و اسرای کربلا در سوگ سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) بر سر و سینه زده و با طریق معنوی حسینی تجدید بیعت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل یادآور شد: امسال همزمان با تجمع میلیونی عاشقان حسینی در کربلای معلی در استان اردبیل نیز برنامه‌های مختلف عزاداری تدارک دیده شده است تا با حضور عزاداران حسینی در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها با حضور هیئت‌ها و دستجات عزاداری همراه با احسان و نذری به انجام برسد.

ستوده بیان کرد: هیئت رزمندگان نیز از ساعت 8 صبح در مسجد اعظم اردبیل پذیرای عزاداران حسینی خواهد بود و از ساعت 10 صبح موکب‌های عزاداری اربعین حسینی از مصلای اردبیل به سمت میدان عالی‌قاپو و خیابان‌های همجوار حرکت خواهند کرد.

این مسئول ادامه داد: بیش از 20 هیئت عزاداری در سطح شهرستان اردبیل و سایر مناطق استان اقامه عزا خواهند کرد تا اربعین حسینی پاس داشته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در کنار عزاداری سنتی مراسم شبیه‌خوانی یوم اربعین نیز در مناطق شهری و روستایی به ویژه مناطقی از مشگین‌شهر با حضور خیل عاشقان برگزار خواهد شد تا اعلام وفاداری خودمان را به فرهنگ حسینی نشان دهیم.

ستوده تصریح کرد: اربعین نماد وفاداری مجدد با طریق حریت و آزادیخواهی امام حسین (ع) است که مردم اردبیل نیز همنوا با حضرت زینب عاشقان این طریق اوج دلدادگی و وفاداری‌شان را به امام حسین (ع) و یارانش نشان خواهند داد.

وی اردبیل را مهد تشیع و ارادت به امام حسین (ع) توصیف کرد و افزود: دارالارشاد اردبیل فردا در اربعین حسینی به اندوه خواهد نشست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار