مشاور بین‌المللی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: کشورمان امروز به شدت نیاز به مدیریت علمی دارد تا بتواند در مسیر توسعه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۳۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 01 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، علیرضا نگهدار صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: برای ایجاد تحول در کشور نیازمند تقویت و توانمندسازی مدیریت علمی هستیم تا بتوانیم به دور از گرایش‌های سیاسی، حزبی و دسته‌بندی‌های گروهی در کشور، کشورمان را منطبق بر سند توسعه 20 ساله در مسیر ترقی روزافزون قرار دهیم.

وی با بیان اینکه همه مسئولان و دلسوزان جامعه ما باید خط قرمز خود را تحکیم مبانی ارزشی اسلام ، ولایت فقیه و تبعیت از قانون اساسی بدانند، افزود: به دلیل آنکه در کشورمان احزاب و گروه‌ها متکی به افراد خاص هستند به معنای واقعی کارکردی مطلوب و مناسب ندارند.

مشاور بین‌المللی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما در شرایط اقتصادی قرار داریم که برای گذر از این شرایط باید منتظر تحولات عرصه جهانی و بین‌المللی باشیم، گفت: وضعیت بودجه‌ها و اعتبارات کشور در حوزه عمرانی به حدی است که بخشی از مطالبات پیمانکاران هنوز پرداخت نشده و جذب اعتبارات نیز به سختی انجام می‌شود.

نگهدار ضرورت ورود بخش خصوصی ، توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد فرصت‌های اشتغال و درآمدزایی بیشتر را یادآور شد و افزود: بخش عظیمی از پروژه‌های عمرانی در کشور به حال خود رها شده که نمونه آن راه‌آهن اردبیل است که برای تکمیل آن به 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

عضو کمیته راهبری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: ما جمعی از دانشگاهیان و محققان عرصه عمرانی در بازدیدی که از پروژه راه‌آهن اردبیل داشتیم متوجه عقب‌ماندگی اجرای این پروژه شدیم و به نظر می‌رسد در این راه تزریق اعتبارات جدید و تجهیز کارگاه‌های عمرانی را می‌طلبد.

نگهدار با انتقاد از تزریق قطره‌چکانی اعتبارات به این پروژه‌ها گفت: اگر رئیس جمهور همانند سفر به رباط کریم تهران 800 میلیارد تومان اعبتار به پروژه راه‌آهن اردبیل به صورت یکجا اختصاص می‌داد این پروژه در مرکز استان به سرعت اجرایی می‌شد.

مشاور سابق مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد : عدم همگرایی مجمع نمایندگان استان سبب شد تا پییگری برای تزریق اعتبارات به این پروژه با شرایط سخت و نارسایی روبه‌رو شود در حالی که بهتر از این می‌توانیم در جذب اعتبارات موفق عمل کنیم.

نگهدار با انتقاد از عدم نیازسنجی و اولویت‌سنجی در بخش توسعه صنایع استان گفت: استان اردبیل یک استان‌های کشاورزی است و نیاز به صنایع تبدیلی و تکمیلی دارد در حالی که ما برای سیب‌زمینی و شیر تولیدی در این استان حتی یک مجموعه صنایع تبدیلی اشتغالزا نداریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تصریح کرد: شایسته نیست به ادامه فرایند خام فروشی دامن زده و بدون اینکه بخواهیم به فکر بیکاری جوانان باشیم محصولات تولیدی کشاورزی این استان را صادر کنیم.

نگهدار یادآور شد: ما نیازمند ورود سرمایه‌گذاران جدید در حوزه‌های مختلف هستیم البته به شرط آنکه امنیت حضور سرمایه‌گذاری‌های آنها تامین شود و از این طریق می‌توانیم به حجم زیادی از تقاضای اشتغال جواب بدهیم و حجم عظیمی از بیکاران را وارد بازار کار کنیم.

مشاور بین‌المللی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ضرورت تشکیل کار گروه‌های حمایت از سرمایه‌گذاران در استان اردبیل را بیان کرد و گفت: استاندار اردبیل تلاش‌های خوبی را به همراه برخی از ادارات در رفع موانع اداری پیش‌روی سرمایه‌گذاران انجام داده ولی همچنان نیاز داریم تا با همت همگان کارهای اساسی‌تر در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی انجام شود.

نگهدار دشت مغان و دشت خوزستان را به عنوان دو نقطه از کشورمان در جمع 100 نقطه حاصلخیز دنیا توصیف کرد و افزود: ما در استان اردبیل برای توسعه بخش کشاورزی با محوریت صنایع تبدیلی و شرکت‌های دانش بنیان کار خاصی انجام ندادیم و در محصول تولیدی همچون سیب‌زمینی صنایع تبدیلی و تکمیلی نداریم.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، وی در پایان سخنان خود یکی دیگر از ظرفیت‌های استان را تقویت و توسعه صنایع مرتبط با بسته‌بندی و صادرات گیاهان دارویی توصیف کرد و گفت: اصلا صلاح نیست کبر و قارچ دنبالان و ... از جمله محصولات باارزش تولیدی در این استان به صورت خام به صورت سایر کشورها صادر شده و فرصت اشتغال و کارآفرینی از بین برود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار