همزمان با سراسر کشور، مانور سراسر زلزله در مدارس استان آذربایجان غربی برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 29 November 2015

به گزارش خبر نگار تابناک آذربایجان غربی، آیین نمادین استانی مانور زلزله با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاههای اجرای استان صبح امروز در محل هنرستان شهید عسگری ارومیه برگزار شد.

قدرت اله قاسمی، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این مراسم اظهار داشت: مانور زلزله هر ساله با هدف کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله به وسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد و ارتقای مهارت های فردی و جمعی جوامع دانش آموزی و واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله و استفاده کاربردی و عملی از آموخته های نظری دانش آموزان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امسال هفدهمین مانور زلزله با شعار «مدرسه ایمن جامعه تاب آور» در مدارس استان برگزار می شود؛ تصریح کرد: دانش اموزان می توانند همانند یک رسانه آموخته های خود را در خصوص مواجه صحیح با این حادثه طبیعی به خانوده های و دوستان خود انتقال دهند.

قاسمی خاطر نشان ساخت: مواجهه با حوادث طبیعی در سه وضعیت قبل از حادثه، حین حادثه و پس از حادثه صورت می گیرد و آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تاثیر گذار آموزشی نقش مهمی در این خصوص دارد.

وی افزود: با همکاری و تعامل دستگاه ها و با آموزش صحیح اقدامات لازم در مواقع بحرانی می توان از آسیب های حوادث طبیعی به ویژه زلزله در سطح مدارس و جامعه کاست.

رستم زاده رئیس گروه مدیریت ستاد بحران استانداری آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: 43 نوع بلای طبیعی در دنیا شناخته شده است که 34 مورد آن در ایران مشاهده شده است و زلزله یکی از خطرناک ترین بلایای طبیعی است.

وی با بیان اینکه مدرسه محور دانایی است؛ ادامه داد: سرمایه گذاری برای آموزش دانش آموزان بمنظور ارتقا دانش جامعه نسبت به مواحه با بلای طبیعی ضروری است

رستم زاده با بیان اینکه بیش از 3 میلیون زلزله سالانه در جهان رخ می دهد؛ گفت: از ابتدای سال تا کنون 50 زلزله در استان آذربایجان غربی رخ داده است که نشان دهنده لزوم حفظ آمادگی برای مواجه با خطرات احتمالی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار