کد خبر: ۱۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲ 14 March 2015
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه را به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی دانست.
مهدی ایزدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرج با اشاره به اینکه جهان عرب نتوانست در جنگ شش روزه مقابل ارتش رژیم صهیونیستی مقاومت کند، گفت: در سال های اخیر می بینیم که مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین به برکت بیداری اسلامی شکست های سنگینی را به ارتش رژیم صهیونیستی وارد کردند.

وی با تاکید بر اینکه ثمره خون شهدای انقلاب اسلامی سبب شد حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه سال 2006 ارتش تا به دندان مسلح رژیم صهیونیستی را شکست دهد، افزود: ثمره خون شهدای انقلاب اسلامی نه تنها در ایران موجب کوتاهی دست استکبار شده است بلکه در کشورهایی همانند لبنان، سوریه و عراق نیز موجب سربلندی اسلام و مسلمانان آن کشورها شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه ی مسوولان و مردم در قبال خون شهدا دارای تکالیف سنگینی هستند، اظهار داشت: همه ی ما وظیفه داریم خانواده معظم شهدا را تکریم کنیم و هم اکنون که در آستانه سال نو می باشیم باید به این موضوع توجه بیشتری نماییم.

ایزدی ادای دین به خون شهدا را ادامه راه آنان دانست و تاکید کرد: ما نباید بگذاریم خون شهدا در جامعه کمرنگ شود زیرا خون شهدا تضمین کننده آرمان های ارزشمند انقلاب اسلامی است.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با تاکید براینکه شهدا همنشین پیامبران و اولیای الهی هستند، افزود: شهدا در بهشت رضوان الهی جای داشته و شفاعت کننده مومنین در آخرت هستند.

وی خون شهید را تضمین کننده سلامت جامعه اسلامی دانست و اضافه کرد: خون شهید احیا کننده جامعه است و در دوران انقلاب اسلامی خون شهدا سبب شده تا رژیم منحوس پهلوی سرنگون شود و شهدا با نثار خون پاک خون ثابت کردند که خون بر شمشیر پیروز است.

این مسوول همچنین با اشاره به دوران دفاع مقدس و حماسه سازی های رزمندگان در آن دوران بیان داشت: شهدای گرانقدر با اهدای خون خود خواب را در چشمان دشمنان بعثی و اربابان غربی عربی آن ها آشفته کردند.

ایزدی با تاکید بر اینکه شهدا رستگاران واقعی هستند، گفت: خداوند مجاهدان در راه خود را که همان شهدا هستند رستگار خطاب می کند و تاکید می کند که شهدا گواهان عالم خلقت هستند.

امام خمینی (ره) در روز 22 اسفند ماه در سال 1358 دستور تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی را قبل از شروع جنگ تحمیلی صادر کرد و سپس در سال 1383 بنا به تصمیم شورای فرهنگ عمومی انقلاب به نام روز شهید نامگذاری شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار