مسئول انجمن ام‎اس شرق مازندران گفت: از سال ۹۳ تاکنون، بیش از ۱۷۰ بیمار ام‎اس از شهرستان‎های بهشهر، نکا و گلوگاه عضو این انجمن شدند.
کد خبر: ۱۳۶۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵ 28 November 2015
شیوا مظفری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به آغاز فعالیت انجمن ام‌اس شرق مازندران از سال 93، اظهار کرد: ابتدا افراد کمی نسبت به این بیماری شناخت داشتند و به مرور زمان آمار مراجعان بیشتر شد تا حدی که در حال حاضر، بیش از 170 بیمار ام‌اس از شهرستان‌های نکا، بهشهر و گلوگاه عضو این انجمن شدند.

وی افزود: بیشترین مراجعان با حدود 80 نفر از بهشهر بوده و تعداد قابل توجهی از اعضای انجمن شرق مازندران نیز از خانواده‎های زیر متوسط هستند که از مجموع 170 نفر، حدود 15 مرد سرپرست خانوار به‌دلیل بیماری، منبع درآمد خود را از دست دادند.

مسئول انجمن ام‌اس شرق مازندران با بیان اینکه ام‌اس پیر و جوان نمی‌شناسد و باید برای جلوگیری از افزایش آمار این بیماری از سوی دستگاه‎های مربوطه چاره‌اندیشی شود، گفت: بسیار برای ما ناراحت کننده و سخت است که بگوییم در بین پذیرش‌شدگان این انجمن، از نوجوان 16 ساله تا افراد 50 سال را می‎بینیم.

این مسئول با اشاره به کمک‌های خیران و همکاری تعدادی از جوانان که بدون هیچ چشم‌داشتی به‌کمک بیماران ام‎اس در شرق مازندران شتافتند، بیان کرد: کمک‌هایی که به انجمن می‎رسد بسیار اندک است اما همین نیز چشمه امیدی است تا انگیزه بیشتری برای خدمت‌رسانی باشد.

مظفری با اشاره به تقدیم 17 سبد کالای عیدانه در سال گذشته به 17 خانواده‎ای که از شرایط نامناسبی برخوردار بودند، همچنین تقسیم نذری به‌نام هدیه افطاری به 15 خانواده دیگر که در اولویت قرار داشتند، افزود: در حد توان نیز کمک‌های نقدی در اختیار بیماران قرار گرفت؛ تهیه وسایل کمک‌درمان مانند تخت، دستگاه اکسیژن و ... را به آنها رساندیم.

وی با ابراز تاسف از فوت یک خانم 32 ساله عضو انجمن ام‌اس شرق مازندران، گفت: با رایزنی‌هایی که با بیمارستان مربوطه انجام شد، توانستیم مبلغ دو میلیون تومان تخفیف بگیریم.

مسئول انجمن ام‎اس شرق مازندران با اشاره به دیدار خود و اعضای هیئت‎مدیره از بیشتر بیماران عضو این مجموعه، اظهار کرد: شناخت نسبی از همه بیماران به ‎دست آوردیم و در حد توان علاوه بر کمک‎های مالی، با برگزاری مراسمات برای تقویت روحیه آنها نیز تلاش می‌کنیم.


این مسئول ادامه داد: در سال‎جاری به ‎مناسبت روز حمایت از بیماران ام‌اس جشنی با حضور خانواده‎های آنها در سالن بصیرت بهشهر برگزار شد و بعد از پایان ماه صفر نیز، همایشی را با حضور بیماران ام‎اس در نکا برگزار می‌کنیم.

مظفری با اشاره به برپایی نمایشگاهی از آثار بیماران ام‌اس برای تقویت انگیزه آنها، گفت: در ماه گذشته نمایشگاه نقاشی و کارهای دستی یکی از اعضا به نام هستی طبائی در مجتمع فرهنگی هنری بصیرت بهشهر با حضور حامیان و خیران انجمن ام‌اس شرق مازندران برگزار شد.

این فعال اجتماعی تصریح کرد: نمایشگاه مذکور، حاصل حرف‌های دل یک بیمار ام‎اس بود که هفت سال با این عارضه دست و پنجه نرم می‎کند در حالی‎که پیش از آن وضعیت جسمانی خوبی داشت.

وی در پایان گفت: تلاش خود را برای ایجاد شادی و امید در این بیماران به‌کار گرفته‌ایم و تا آنجا که بتوانیم از رفع مشکلات مالی آنها نیز دریغ نمی‎کنیم.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار