تابناک: حسین فرکی که به خاطر جو حاکم بر فوتبال ایران بعد از جام جهانی عطای سرمربیگری در تیم ملی را به لقایش بخشید ظاهرا در این باره کمی تغییر موضع داده است آن هم در حالی که به نظر نمی‌رسد اوضاع نسبت به آن زمان تفاوت چندانی کرده باشد.
کد خبر: ۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵ 28 January 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، نام حسین فرکی چه قبل از جام جهانی و چه پس از آن همواره به عنوان جایگزین بالقوه کارلوس کی‌روش مطرح بود. دستیار سابق برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی که به درستی دریافته بود فضا برای جانشینی مرد پرتغالی مساعد نیست از بر سر زبان افتادن نامش دل خوشی نداشت چراکه پی برده بود نه هواداران فوتبال و نه رسانه ها پس از تجربه کار با یک مربی بین المللی تمایلی برای دیدن یک مربی وطنی ولو از نوع موفق روی نیمکت تیم ملی ندارند حتی اگر آن مربی کسی مثل حسین فرکی باشد که برخلاف بسیاری از همتایان خود آهسته و پیوسته در این مسیر گام برداشته و در آخرین تجربه خود فولاد را به قهرمانی

فوتبال‌دوستان ایرانی از حاصل کار کی‌روش و شاگردانش و به ویژه عملکرد آنها در بازی با آرژانتین رضایت داشتند و به درست یا غلط راضی نمی‌شدند تا یک مربی وطنی جایگزین دستیار سابق الکس فرگوسن و سرمربی پیشین رئال مادرید و تیم ملی پرتغال شود "

در لیگ برتر رسانده است.

فرکی به درستی دریافته بود که بعد از رقابت‌های جام جهانی فضای فوتبال ایران به گونه‌ای است که کار را برای جانشین احتمالی کی‌روش سخت می‌کند. با اینکه تیم ملی عملا در برزیل نتیجه‌ای بهتر از دوره‌های قبلی جام جهانی نگرفت و با کسب تنها یک امتیاز در گروه خود آخر شد اما فوتبال‌دوستان ایرانی از حاصل کار کی‌روش و شاگردانش و به ویژه عملکرد آنها در بازی با آرژانتین رضایت داشتند و به درست یا غلط راضی نمی‌شدند تا یک مربی وطنی جایگزین دستیار سابق الکس فرگوسن و سرمربی پیشین رئال مادرید و تیم ملی پرتغال شود.

سرمربی فعلی سپاهان که آن زمان دوران نقاهت پس از عمل جراحی را پشت سر می‌گذاشت و بدون تیم بودنش هم به شایعات مربوط به حضور روی نیمکت تیم ملی دامن می‌زد اما به خوبی از جوی که پس از جام جهانی به سود این مربی پرتغالی شکل گرفت آگاه بود و راضی نشد تا در آن شرایط ریسک پذیرفتن مسئولیت فنی تیم ملی را قبول کند.

برخلاف میل باطنی مسئولان ارشد ورزش و فوتبال کشور و مشخصا تحت تاثیر آن جو، قرارداد کی‌روش پس از طی یک پروسه بسیار طولانی و فرسایشی بالاخره تمدید شد تا شایعات مربوط به جانشینی مرد پرتغالی برای مدتی فروکش کند. اکنون و پس از بسته شدن پرونده حضور تیم ملی در جام ملت‌ها یک بار دیگر بحث رفتن یا ماندن کی‌روش به سوژه داغی بدل شده است و در شرایطی که پای زلاتکو کرانچار به شکل عجیبی احتمالا برای همیشه از فوتبال ایران بریده شده، امیر قلعه نویی بدترین دوران حرفه ای خود را در عرصه مربیگری پشت سر می‌گذارد، منصور ابراهیم زاده در پی دو تجربه ناموفق پیاپی از بورس مربیان موفق خارج شده و علی دایی پس از سپری کردن چند هفته پر سر و صدا در ابتدای فصل این روزها

مهاجم سابق تیم ملی که چند ماه پیش به این دلیل که تمایل نداشت برابر خواست مردم قرار گیرد از جانشینی کی‌روش انصراف داد امروز در شرایطی به شکلی نصفه و نیمه برای نشستن روی نیمکت تیم ملی به فدراسیون فوتبال اعلام آمادگی کرده و به قول برخی رسانه‌ها چراغ سبز نشان داده "

خانه نشین است، چندان عجیب نیست که حسین فرکی باز هم گزینه اول و آخر جانشینی کی‌روش باشد.

برخلاف روزهای پس از جام جهانی که مصادف با دوران نقاهت و استراحت فرکی بود، این مرد ۵۷ ساله اهل تهران اکنون مسئولیت فنی سپاهان را به عهده دارد و تیمش ۱۳ هفته مانده به پایان رقابت‌ها مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر به حساب می‌آید. اما جدای از مشغله مهم فرکی در اصفهان به نظر نمی‌رسد که فضای فعلی فوتبال ایران اکنون با روزهای بعد از جام جهانی تفاوت فاحشی داشته باشد. مهاجم سابق تیم ملی که چند ماه پیش به این دلیل که تمایل نداشت برابر خواست مردم قرار گیرد از جانشینی کی‌روش انصراف داد امروز در شرایطی به شکلی نصفه و نیمه برای نشستن روی نیمکت تیم ملی به فدراسیون فوتبال اعلام آمادگی کرده و به قول برخی رسانه‌ها چراغ سبز نشان داده که به نظر می‌رسد افکار عمومی همچنان به شدت از مرد پرتغالی حمایت می‌کند آن هم در شرایطی که تیم ملی درست مثل دو دوره قبلی جام ملت‌ها در یک چهارم نهایی حذف شده و کارلوس کی‌روش دست‌کم در ظاهر نتیجه‌ای بهتر از امیر قلعه نویی و افشین قطبی نگرفته است.

دو سرمربی پیشین تیم ملی که پایگاه مردمی کارلوس را نداشتند پس از ناکامی در جام ملت‌ها خیلی راحت و بدون دردسر کنار گذاشته شدند اما بعید است که حذف مرد ۶۱ ساله متولد موزامبیک که به هر دلیلی بیش از دو سلف خود در تیم ملی از سوی فوتبال‌دوستان و رسانه‌ها حمایت می شود به آسانی دو نفر قبلی باشد.

با اینکه ایران با حذف در یک چهارم نهایی حتی به حداقل هدفی که برایش متصور بود هم نرسید اما هنوز و حتی پس از ناکامی کی‌روش در استرالیا هم سرمربی آینده تیم ملی کار سختی برای جانشینی این مربی بین المللی دارد. فرکی که این فضا را پس از جام جهانی به خوبی درک کرد آیا جدا از تعهدی که به سپاهان دارد امروز اوضاع را برای نشستن روی نیمکت تیم ملی مساعد می‌بیند؟

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار