در آستانه اربعین حسینی نمایش عروسکی «بوسه بر ماه» به همت هنرمندان استان اردبیل اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۳۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹ 26 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست واحد نمایش حوزه هنری استان اردبیل عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری این برنامه هنری در اردبیل اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی واحد نمایش حوزه هنری استان اردبیل در نظر داد نمایش عروسکی «بوسه بر ماه» با شیوه سایه‌ای را برای گروه سنی کودکان و نوجوانان برگزار کند.

داور فرمانی تصریح کرد: این نمایش مضمون خود را از واقعه تاسوعا و عاشورا گرفته است.

وی گفت: ویژگی و امتیاز بارز این نمایش عروسکی نگاه نو و بدیع نویسنده اثر به ماجرای حضور حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) در نهر علقمه است که با زبانی اشاره‌ای و با استفاده از عناصر مربوط به آن واقعه توانسته ارتباط قابل قبولی را با مخاطب خود برقرار کند.

سرپرست واحد نمایش حوزه هنری استان افزود: نمایش عروسکی «بوسه بر ماه» با نویسندگی و کارگردانی داریوش علومی، با عروسک‌گردانی فاطمه برمال، رقیه پرواره، لیلا سقا و لیلا نظمی تولید شده است.

فرمانی بیان کرد: این نمایش با همکاری حوزه هنری استان اردبیل و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به مرحله اجرا رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: واحد نمایش حوزه هنری استان اردبیل در این اجرا به دنبال توجه ویژه به نمایش‌های کودک و نوجوان در قالب‌های مختلف است.

فرمانی ادامه داد: پرداختن به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نمایش موجود در ادبیات شفاهی منطقه، آشنا ساختن کودکان و نوجوانان با این ظرفیت و به اجرا در آوردن آن از برنامه‌های بعدی این واحد است.

سرپرست واحد نمایش حوزه هنری استان اردبیل با بیان اینکه یکی از بهترین و عالی‌ترین منبع برای پرورش و تقویت تخیل کودک اجرای نمایش‌های خلاق است، گفت: به منظور استفاده بهینه از ظرفیت نهفته در بازی‌های سنتی برای تأثیر مثبت بر مخاطبان به ویژه کودک و نوجوان، واحد نمایش حوزه هنری استان اردبیل اقدام به تدوین برنامه‌هایی منسجم برای اجرا در سطح مدارس استان است که در آینده‌ای نزدیک اطلاع‌رسانی می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار