رئیس دانشگاه فردوسی مشهد:
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد مقدس گفت: چشم انداز دانشگاه فردوسی کسب رتبه 10 دانشگاه‌های جهان اسلام است.
کد خبر: ۱۳۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 26 November 2015
محمد کافی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست مشترک با وزیر تحصیلات عالی افغانستان که در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی برگزار شد اظهار داشت: مشهد مقدس به دلیل آن که پایتخت معنوی ایران است، شاهد حضور دانشجویان خارجی شده است؛ از وزیر تحصیلات عالیه و هیئت همراه خواستاریم که در همایش و گردهمایی، مشهد مقدس پایتخت معنوی جهان اسلام که در چند سال اخیر برپا می‌شود حضور فعال داشته باشند.

وی افزود: دانشگاه فردوسی بزرگترین دانشگاه شرق کشور و سومین دانشگاه کشور از نظر کیفیت است؛ دانشگاه فردوسی رتبه 669 در میان دانشگاه‌های جهان را دارا است.

کافی به کسب مقامات درخشان این دانشگاه در حوزه‌های فرهنگی و علمی اشاره کرد و افزود: این دانشگاه در یک برنامه راهبردی قرار دارد؛ هدف این است که در اختتامیه این برنامه راهبردی که 10 سال به طول می‌انجامد بتواند رتبه 10 دانشگاه‌های جهان اسلام و رتبه 500 جهان را کسب کند.

وی این دانشگاه را مفتخر به حضور بزرگان دانست و تاکید کرد: این دانشگاه، 12 دانشکده در چهار رشته اصلی دارد؛ این دانشگاه 300 هکتار اراضی کشاورزی دارد و در زمینه‌های علوم انسانی و علوم پایه دارای افتخارات پژوهشی است.

رئیس دانشگاه فردوسی با اشاره به وجود 4 پژوهشکده در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: این دانشگاه در سال جاری، در آمار ارائه شده از اعضای هیئت علمی، از 26 مربی، 347 استادیار، 249 دانشیار و 185 استاد بهره گرفته است.

کافی توجه به کیفیت، بهینه ساختن امکانات و توجه به تحصیلات تکمیلی را علت کاهش دانشجو در سال 94 دانست و تصریح کرد: در سال 93، 23 هزار و 187 دانشجو و در سال 94، 21 هزار و 366 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه فردوسی با اشاره به فعالیت 100 مرکز دانش بنیان در این دانشگاه گفت: فارغ التحصیلان این دانشگاه با فعالیت در این حوزه توانسته‌اند به کارآفرینی و افزایش سرمایه دست بزنند.

وی در بیان تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در مقاطع مختلف این دانشگاه گفت: در سال 94، 10 هزار و 415 نفر در مقطع کارشناسی، هفت هزار و 331 در مقطع کارشناسی ارشد و دو هزار و 820 نفر در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

کافی در بیان تعداد تشکل‌های دانشجویی در این دانشگاه اظهار داشت: 91 تشکل انجمن علمی، 18 تشکل بسیج دانشجویی، 20 تشکل کانون فرهنگی، دو تشکل شورای صنفی، 6 تشکل انجمن اسلامی، 14 تشکل جامعه اسلامی و 15 تشکل انجمن ورزشی در این دانشگاه فعال است.

رئیس دانشگاه فردوسی در بیان تعداد دانشجویان افغانستانی به تفکیکی مقطع تحصیلی آنها در این دانشگاه گفت: 364 دانشجو در مقطع کارشناسی، 126 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 19 دانشجو در مقطع دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین دانشجویان خارجی کشور، در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند؛ ما بر آنیم که ظرفیت پذیرش دانشجو را برای خارجیان افزایش دهیم.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار