قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد:
قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد گفت: تاکنون ثبت‌نام 803 زوج برای شرکت در برنامه باشگاه اجتماعی همسران مشهدی قطعی شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان آذرماه جاری، 3 هزار و 500 زوج در این باشگاه ثبت‌نام کنند.
کد خبر: ۱۳۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ 26 November 2015
جعفر رئیسیان‌زاده در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح باشگاه اجتماعی همسران مشهدی با عنوان «باهم»، اظهار کرد: شهر مشهد دارای فرصت‌های مناسبی در حوزه کارشناسان خانواده بوده و طرح‌های مختلفی نیز در این حوزه در مشهد اجرا شده است.

وی ادامه داد: ما پیش از آغاز اجرای طرح «باهم»، طرح‌های قبلی حوزه خانواده که در مشهد و حتی در سطح ملی اجرا شده بود را رصد کرده و آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم و به یک آسیب‌شناسی در این حوزه پرداختیم تا نقاط ضعف و قوت طرح‌های دیگر را بشناسیم.

قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با بیان اینکه برای اجرای این طرح، اتاق فکری متشکل از کارشناسان حوزه‌های مرتبط تشکیل شده است، گفت: ما در ابتدا به یک طرح اولیه رسیده و این طرح را برای کارشناسان حوزه خانواده در سطح کشور ارسال کردیم که ماحصل تمام مشورت‌ها و فعالیت‌های کارشناسی، طرح باشگاه اجتماعی همسران مشهدی یا «باهم» بود.

وی با اشاره به مخاطبان این باشگاه گفت: مخاطبان این باشگاه زوجینی هستند که در دوران عقد یا سال اول زندگی مشترک به سر می‌برند، زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین آمار طلاق مربوط به سال اول زندگی مشترک زوجین است.

رئیسیان‌زاده، اجرای برنامه‌های تحکیم خانواده در قالب‌های مختلف را یکی از ویژگی‌های این طرح عنوان کرد و افزود: در باشگاه «باهم» قرار است پنج مهارت شناخت زن و مرد، مدیریت روابط زناشویی، مدیریت حل تعارضات، سبک زندگی اسلامی و مهارت‌های ارتباطی به زوجین آموزش داده شود.

قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد بیان کرد: قرار است در روند اجرای این طرح، بسته‌های انگیزشی مختلفی در اختیار زوجین قرار گیرد که از جمله آنها می توان به ارائه تخفیفات برای خرید جهیزیه، هزینه مراسم عروسی یا بسته‌های تفریحی یا فرهنگی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تا کنون 6 هزار و 621 زوج مشهدی برای شرکت در این طرح به سامانه 1000108 پیامک ارسال کرده‌اند، گفت: تا این لحظه ثبت‌نام 803 زوج برای شرکت در برنامه باشگاه اجتماعی همسران مشهدی قطعی شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان آذرماه، 3 هزار و 500 زوج در این باشگاه ثبت‌نام کنند.

رئیسیان‌زاده درباره راهکارهای شهرداری مشهد برای ادامه‌دار بودن اجرای چنین طرح‌هایی گفت: اگر این طرح با کیفیت خوب اجرا شود، اثرات سازنده‌ای داشته و همین امر سبب شود طرح در دل مجموعه‌های مختلف ادامه داشته باشد، همچنین ما در تلاش هستیم تا اجرای قسمت‌هایی از این طرح را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد یادآور شد: سرانه هر زوج در این طرح در حدود 250 تا 300 هزار تومان تعریف شده است، همچنین بر اساس رایزنی‌های انجام شده با برخی بانک‌ها، این امکان وجود دارد که مبلغی به عنوان وام و با سود کم در اختیار زوجین قرار گیرد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
شمس ابادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
طرحتوت عالیه خداخودش اجر کارتونو بهتون بده
وحید ساقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
ماهمین امروز ثبت نام کردیم انشالله یه جور برنامه بریزید بتونیم بیایم همشو هنو کامل نمیدونیم درموردش ولی تعریفش خیلی زیاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار