اولین گروه از خادمان بارگاه منور رضوی برای شركت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، عازم كربلای معلی شدند.
کد خبر: ۱۳۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ 25 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، آئین بدرقه كاروان خادمان بارگاه منور رضوی پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در رواق مباركه دارالكرامه و صحن آزادی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

در این مراسم پس از مرثیه سرایی ذاكر اهل بیت(ع)؛ محمد خوش چهره، خادمان بارگاه ملكوتی حضرت ثامن الحجج(ع) با عرض ارادت و كسب اجازه از محضر ولی نعمتشان در صحن آزادی گردهم آمدند و پس از قرائت صلوات خاصه در میان اشك شوق زائران و مجاوران به سمت فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد حركت كردند.

در حاشیه مراسم بدرقه خادمان اعزامی به راهپیمایی اربعین حسینی، معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوی به خبرنگار ما گفت: برای نخستین بار و با حمایت‌های بی‌دریغ آیت الله واعظ طبسی؛ تولیت عظمای آستان قدس رضوی و پیگیری‌های ویژه قائم مقام محترم، اولین گروه از خدمه بارگاه منور امام رضا(ع) برای شركت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به عتبات عالیات اعزام شدند.

سید خلیل منبتی تصریح كرد: در حال حاضر 46 نفر از خادمان بارگاه منور رضوی برای انجام كارهای مقدماتی و برپایی 4 موكب در مسیر نجف تا كربلا اعزام شدند و 168 خادم دیگر نیز در روزهای آتی به نجف اشرف رهسپار می گردند.

وی با بیان این مطلب كه 30 تریلر و كامیون حاوی بسته های مواد غذایی اهدایی آستان قدس رضوی كه در شركت‌های وابسته به این آستان مقدس تولید شده، وارد كشور عراق شده اند، افزود: خادمان امام رضا(ع) با به اهتزاز درآوردن پرچم گنبد و بارگاه حرم مطهر رضوی و توزیع بسته بندی های متبرك، مسیر راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را با شمیم رضوی معطر می نمایند.

معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوی تاكید كرد: افراد اعزامی از بین 6 هزار و 500 نفر از خدام به صورت قرعه كشی انتخاب شده اند و همگی با لباس متحدالشكل خدمت در این راهپیمایی شركت می كنند.

منبتی همچنین یادآور شد: با همكاری معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی و اداره كل روابط عمومی آستان قدس رضوی تیم فرهنگی و خبری متشكل از روحانیون، قاریان، مداحان و خبرنگاران حرم مطهر رضوی برای برگزاری حلقه های معرفت، جلسات قرآن، برپایی عزاداری و پوشش خبری مناسب به همراه خدمه به كربلای حسینی اعزام می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار