رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی عنوان کرد:
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال با حمایت از بخش صادرات محقق می‌شود که باید این موضوع مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
کد خبر: ۱۳۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 24 November 2015
محمدحسین روشنک در بازدید از مجتمع مدرن گمرکی مگاپ اظهار کرد: اقتصاد خراسان رضوی در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی استان را هم بنگاه‌های خرد و متوسط تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در خراسان رضوی بنگاه‌های اقتصادی بسیار بزرگ دولتی بسیار کم است، افزود: متاسفانه در یک سال گذشته نرخ بیکاری در خراسان رضوی بیش از سایر استان‌ها افزایش یافته است.

روشنک افزود: دولت به هر طریقی سرمایه و نقدینگی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی خود را تامین می‌کند و مشکلی به این لحاظ وجود ندارد اما بنگاه‌های صنعتی و تولیدی متعلق به بخش خصوصی در صورت مواجه شدن با مشکل کمبود نقدینگی اقدام به تعدیل نیرو می‌کنند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با اشاره به گلایه مقام معظم رهبری از نبود تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: فعالان اقتصادی و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی خرد و متوسط به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تاثیر آن بر بهبود شرایط تولید و صنعت کشور اعتقاد دارند و در این راستا تلاش می‌کنند.

وی ابراز داشت: با توجه به شرایط اقتصادی امروز حاکم بر کشور، حمایت از توسعه صادرات تنها کلید رسیدن به توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی است.

روشنک گفت: در حال حاضر مشکل اصلی واحدهای تولیدی کمبود نقدینگی نیست، بلکه به دلیل نبود بازار فروش کالاهای تولیدی در داخل کشور، این واحدها با مشکلات متعددی رو به رو شده‌اند که باید برطرف شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی توجه به بحث توسعه صادرات را یکی از مولفه‌های اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: متاسفانه ظرفیت تولید واحدهای صنایع مواد غذایی به حدی بالا رفته است که اگر زمینه برای صادرات کالاهای شان به دیگر کشورهای همسایه فراهم نشود به دلیل نبود بازار فروش در داخل، امکان ادامه فعالیت ندارند.

وی با انتقاد از نبود حمایت بانک‌ها از فعالان حوزه صادرات خاطرنشان کرد: مسئولان باید برنامه‌هایی که برای حمایت از صادرات و فعالان این حوزه دارند را اعلام کنند.

روشنک افزود: وقتی که در قانون به صراحت عنوان شده است که صادرات از پرداخت مالیات معاف است، چه دلیلی دارد آئین‌نامه تنظیم می‌کنند و قانون را اینگونه تفسیر می‌کنند که تنها افرادی که اظهارنامه‌های مالیاتی تکمیل کرده اند، از پرداخت مالیات معاف هستند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی اظهار کرد: پیشنهاد انتخاب خراسان به عنوان بندر ریلی به هیئت وزیران ارائه شده است که امیدواریم به تصویب رسیده و از این طریق بخشی از مشکلات صادرکنندگان استان برطرف شود.

* تخلیه و بارگیری نخستین محموله صادراتی از مجتمع گمرکی مگاپ

مدیرعامل شرکت بازرگانی اطلس کویر شرق گفت: هفته آینده نخستین تخلیه و بارگیری محموله صادراتی استان از مجتمع گمرکی مگاپ انجام می‌گیرد.

محمد طرحی اظهار کرد: این مجتمع و پایان تخلیه و بارگیری کالاهای صادراتی آماده بهره‌برداری است و زیرساخت‌های تکمیل شده است.

وی افزود: ساخت بناهای اداری برای تسهیل امور مربوط به تخلیه و بارگیری کالاها در مجتمع بازرگانی، انبارداری و پایانه‌ای نوین مگاپ به زودی آغاز می‌شود که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به انجام برسد.

طرحی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه بزرگ ملی زمینه اشتغال ساکنان منطقه محروم سنگ بست و شهرستان فریمان فراهم می‌شود، گفت: مجتمع بازرگانی، انبارداری و پایانه‌ای نوین مگاپ با هدف رفع مشکلات ترافیکی ریلی و کامیونی حمل و نقل کالا در سطح شهر مشهد و نبود فضای کافی و استاندارد برای انبارداری کالا احداث شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی اطلس کویر شرق خاطرنشان کرد: احداث این مجمع گمرکی از سال 82 و پس از اخذ مجوزهای لازم در نزدیک‌ترین موقعیت به کلانشهر مشهد و در محل تلاقی شاهراه‌های ریلی و جاده‌ای شمال به جنوب و شرق به غرب آغاز شد.

وی با بیان اینکه مجتمع بازرگانی، انبارداری، پایانه‌ای نوین مگاپ در کیلومتر 27 جاده مشهد - فریمان واقع شده است، اظهار داشت: این مجتمع در فضایی به وسعت 100 هکتار احداث شده که به لحاظ قرارگیری در محدوده ایستگاه‌های راه آهن فریمان و با اخذ مجوز نصب خط ریل فرعی و تردد آن امکان سرویس‌گیری و ایجاد خط فرعی از خط اصلی راه‌آهن را داراست.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار