در سال زراعی جاری عملیات کاشت غلات پاییزه در اراضی کشاورزی دیم و آبی این شهرستان آغاز شده است.
کد خبر: ۱۳۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 23 November 2015

به گزارش تابناک ایلام، مدیر جهاد کشاورزی بدره از آغاز عملیات کشت محصولات پاییزه در سطح اراضی این شهرستان خبر داد.

مهندس «اصغر باباخانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: در سال زراعی جاری عملیات کاشت غلات پاییزه در اراضی کشاورزی دیم و آبی این شهرستان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل کاشت 8 هزار و 800 هکتار از این اراضی به کشت غلات اختصاص یابد، افزود: از این میزان 800 هکتار گندم آبی،400 هکتار گندم دیم و4000 هکتار جو دیم است.

مدیر جهاد کشاورزی بدره اضافه کرد: عملیات اجرای سایت انتقال یافته‌های تحقیقاتی در سطح 500 هکتار در این شهرستان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که کاشت این میزان به طور کامل تحقق یابد.

باباخانی خاطرنشان کرد: این مدیریت در راستای اجرای سایت انتقال یافته‌ها اقدام به مکان یابی و تعیین کشاورزان گروه هدف، برگزاری کلاس‌های آموزشی-توجیهی برای کشاورزان گروه هدف کرده است.

وی به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به تاریخ کاشت مناسب نسبت به تهیه مناسب بستر، استفاده از بذرگواهی شده و کودهای شیمیایی خصوصا کودهای فسفاته و پتاسه جهت افزایش عملکرد و کشت با دستگاه‌های خطی کار اقدام کرده و نهاده‌های کشاورزی را از مراجع ذی‌صلاح خریداری کنند./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار