ریزش دیوار یک ساختمان بر سر عده‌ای کارگر در مشهد یکی از کارگران را به زیر کشید.
کد خبر: ۱۳۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ 23 November 2015
صبح روز گذشته بود که کارگران درحال تخریب یک ساختمان مسکونی فرسوده به مساحت ١۵٠متر بودند که حدود ساعت ٩:٣٠ صبح به دلایل نامعلومی که پای بی‌احتیاطی را به میان کشیده، ناگهان یکی از دیوارهای سنگین این منزل قدیمی بر روی چند کارگر شروع به ریزش کرد. در این هنگام کارگران از صحنه گریختند و گردوخاک، کل مجموعه را فراگرفت. فرونشستن گردوخاک درست هم‌زمان شد با سروصدای یکی از کارگران که از ناحیه سینه به پایین در زیر آوار گرفتار شده بود، احتمال ریزش‌های بعدی و خطرناک‌بودن محیط کارگران را برآن داشت تا پیش از هرگونه اقدامی، آتش‌نشانی را در جریان بگذارند.

ساعت ٩:٣۴ بود که ستاد فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در جریان حادثه واقع‌در شهرک شهید رجایی خیابان حر قرار گرفت که بلافاصله گروه امداد و نجات ایستگاه‌های ١۵‌و ۴١‌ این سازمان ‌به‌طور هم‌زمان به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست نیروهای آتش‌نشانی در‌این‌خصوص به خبرنگار ما گفت: محل حادثه یک ساختمان مسکونی فرسوده درحال‌تخریب به‌وسعت تقریبی ١۵٠ متر‌مربع بود که برای احداث بنای جدید، عده‌ای از کارگران درحال تخریب آن بودند.

آتش‌پاد دوم حکم‌آبادی اضافه کرد: طبق بررسی‌ها چند تن از کارگران در محل مشغول تخریب بوده‌اند که ناگهان به‌علت بی‌احتیاطی، قسمتی از دیوار بر روی یک کارگر ٣۶ساله فروریخت. پیش از ریزش آوار، کارگران به‌سرعت از محل حادثه گریختند؛ اما یک نفر از آنان در زیر آوار به دام افتاد‌.

سرپرست ایستگاه‌های شماره ۴١‌و ١۵‌سازمان آتش‌نشانی مشهد‌، با اشاره به حساسیت عملیات امدادونجات گفت: نجاتگران و آتش‌نشانان در وضعیتی حساس و در‌حالی‌که با یک بی‌احتیاطی کوچک ممکن بود به آسیب‌دیدگی شدید این شخص منجر شود، مشغول عملیات شدند و توانستند این کارگر را در‌حالی‌که از ناحیه کمر و پا دچار جراحت شده بود‌، زنده خارج کنند.

وی علت وقوع این حادثه را تخریب غیر‌اصولی و رعایت‌نکردن اصول ایمنی هنگام کار بیان کرد و افزود: آتش‌نشانان پس از عملیات رهاسازی، فرد حادثه‌دیده را تحویل عوامل اورژانس دادند که آنان هم پس از انجام کمک‌های اولیه وی را به مرکز درمانی انتقال دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار