معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ورود حداقل 300 هزار گردشگر خارجی در تعطیلات نوروز به این استان قابل پیش بینی است.
کد خبر: ۱۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵ 13 March 2015

به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،سید جواد موسوی افزود: براساس بررسی ها و برآوردهای انجام شده نوروز پیش رو میزبان چهار میلیون مسافر است که با توجه به اطلاعات و پیش بینی ها حدود هشت درصد این تعداد را گردشگران خارجی تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی بخصوص مشهدالرضا(ع) سالانه میزبان حداقل یک سوم گردشگران خارجی ورودی به کشور است، گفت: از مجموع ورود حدود چهار میلیون و 300 هزار گردشگر خارجی در کشور بیش از یک سوم این تعداد به مشهد مشهد سفر کرده اند.

موسوی در ادامه با اشاره به اینکه از فرودگاه هاشمی نژاد مشهد 16 پرواز مستقیم به کشورهای خارجی انجام می گیرد گفت: این امر در تسهیل ورود گردشگران به این شهر تاثیر بسزایی داشته است.

رییس کمیته اسکان ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت : آمادگی کامل در این استان برای میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی وجود دارد .

بیشترین شمار گردشگران خارجی ورودی به مشهد را گردشگران کشورهای حوزه خلیج فارس تشکیل می دهند.

بیش از 210 هزار تخت ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی از جمله هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر در خراسان رضوی برای میزبانی از گردشگران نوروزی است.ک/3


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار