رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر را یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: میادین میوه و تره بار، کامیون داران و صنوف فنی به خارج از شهر کرمانشاه منتقل می‌شوند.
کد خبر: ۱۳۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ 23 November 2015
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر را یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: میادین میوه و تره بار، کامیون داران و صنوف فنی به خارج از شهر کرمانشاه منتقل می‌شوند.

مهندس رضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، از پیگیری جدی برای انتقال صنوف فنی و آلاینده کرمانشاه به خارج از شهر خبر داد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مناطقی که برای انتقال صنوف فنی در نظر گرفته شده بود شهرک "عمرمل" بود که چهار سال از شروع ساخت این شهرک می‌گذرد، اما آنطور که باید پیشرفت مناسبی نداشته است.

وی مشکل مالکیت بین اتاق اصناف و اتحادیه‌ها با شهرداری را مهمترین مشکل این شهرک دانست و عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شده بزودی این مشکل حل خواهد شد و شاهد انتقال صنوف به این مرکز خواهیم بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: مشکل دیگر شهرک عمرمل پیمانکار پروژه بود که با گذشت چند سال هنوز زیربنای مناسبی برای این شهرک ایجاد نکرده که قرار شد پیمانکار پروژه نیز تعیین تکلیف شود.

به گفته این مسئول، با راه‌اندازی این شهرک بخش قابل توجهی از صنوف فنی مانند درب و پنجره سازان، جوشکاران و ... به این شهرک منتقل می‌شوند و از یک سو مشکلاتی که این صنوف برای شهر ایجاد کرده اند حل می‌شود و از سوی دیگر مردم می‌دانند برای نیازهای فنی خود باید به کجا مراجعه کنند و هم‌افزایی خوبی بین واحدها شکل می‌گیرد.

رحیمی در ادامه به انتقال میدان بار کرمانشاه هم اشاره و اظهار کرد: میدان بار کرمانشاه با قدمت حدود 50 ساله اکنون در مرکز شهر واقع شده و باعث ترافیک و مشکل برای شهروندان شده و به علاوه فضایی که در اختیار غرفه داران وجود دارد نیز محدود شده است.

وی تاکید کرد: حتما باید برای خارج کردن میدان بار و یا بخشی از آن از مرکز شهر اقدام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه اگر لازم باشد باید چند میدان بار برای کرمانشاه در خارج از شهر احداث شود، خاطرنشان کرد: یکی از محل‌هایی که برای این کار در نظر گرفته شده انتهای "کیهان‌شهر" است که البته هنوز هم قطعی نشده است.

رحیمی بر لزوم انتقال کامیون‌داران به خارج از شهر نیز تاکید کرد و یادآور شد: اکنون بخشی از نمایشگاه‌داران اتومبیل که خودروهای سنگین خرید و فروش می‌کنند در مرکز شهر هستند که برای مردم مشکل ایجاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت شهر‌کهای صنعتی مقرر شد در شهرک صنعتی زاگرس محلی با قیمت مناسب برای انتقال این صنوف نیز در نظر گرفته شود و خود صنف هم برای این کار اعلام آمادگی کرده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در پایان با اشاره به اینکه کرمانشاه از دیرباز شهرک مشاغل فنی در دیزل‌آباد داشته است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر نگاه خوبی به انتقال صنوف فنی وجود نداشته، اما کنون انتقال این صنوف به خارج از شهر جزو اولویت‌های اساسی سازمان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار