کد خبر: ۱۳۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 23 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

اعضای شورای شهر رشت با دعوت از شهردار جهت حضور در جلسه فوق العاده، خواستار نظارت بهتر شهرداری بر روند اجرای پروژه پیاده راه سازی در میدان مرکزی این شهر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در صد و نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت که شامگاه یکشنبه برگزار شد، رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا بر احیای فضای سبز در مناطق مختلف این شهر تاکید کرد.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه بهبود فضای سبز باید در تمامی مناطق شهرداری مورد توجه مدیران قرار گیرد، گفت: با وجود اینکه بارها بر پیوست محیط زیستی پروژه های عمرانی تاکید شده اما متاسفانه برای اجرای آن توجهی جدی در مدیران دیده نمی شود.

وی افزود: علاوه بر مدیران مناطق شهرداری، پیمانکاران پروژه های عمرانی نیز باید این مهم را در نظر بگیرند زیرا هوای پاک در شهر در گرو داشتن فضای سبز کافی در مناطق مختلف رشت است.

این عضو شورا همچنین خواستار اقدام همه سازمان ها و نهادهای دولتی در کاشت درختان در محوطه های خود شد.

شیرزاد در بخش دیگری از سخنان خود به تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری به ویژه نیروهای حجمی اشاره کرد و گفت: متاسفانه پاکبانان شهر و کارکنان فضای سبز شهرداری به مدت سه ماه حقوق خود را دریافت نکرده اند و شرکت های پیمانکار رفت و روب شهر دلیل این عقب افتادگی را کاهلی شهرداری در پرداخت ها عنوان می کنند.

وی در قالب تذکر به شهردار بر پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری به ویژه پاکبانان تاکید و تصریح کرد: شهردار پرداخت به موقع حقوق کارکنان را در اولویت قرار دهد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا همچنین مشکل بیمه کارکنان فضای سبز را در این جلسه مطرح کرد و افزود: متاسفانه بیمه کارگران فضای سبز و رفت و روب شهرداری که از اقشار آسیب پذیر و مشمول کار سخت هستند، به صورت عادی پرداخت می شود که چنین اقدامی غیرقابل قبول است.

شیرزاد بر پیگیری هر چه بیشتر بر این امور تاکید کرد و خواستار تذکر جدی به شهردار در این خصوص شد.

تشکیل کمیته نظارت بر پروژه پیاده راه سازی رشت

در ادامه جلسه شورای شهر رشت، اعضا بر تشکیل کمیته ای جهت نظارت بر پروژه پیاده راه سازی در مرکز این شهر تاکید کردند.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورا با بیان اینکه بازدیدهای این کمیسیون از نحوه اجرای پروژه حاکی از بروز اشتباهاتی فاحش در اجرا است، گفت: متاسفانه با وجود اینکه پروژه فوق از فراز و نشیب های فراوانی برای رسیدن به مرحله اجرایی گذشته است اما توجه و دقت کافی در نحوه اجرای آن صورت نمی گیرد.

مجید رجبی ویسرودی با اشاره به نبود توافق و همکاری بین مجری، پیمانکار و مشاور پروژه در اجرای پیاده راه مرکزی شهر بیان کرد: پروژه با سه پیمانکار و تحت نظارت معاونت عمرانی شهرداری و همچنین یک مشاور که از سوی شهردار انتخاب شده در حال اجرا است اما مسئولیت برخی اشتباهات در اجرای آن توسط هیچ کدام از طرفین مورد قبول نیست.

این عضو شورا افزود: علی رغم اینکه از سوی کمیسیون توسعه و عمران از طرفین خواسته شده تا در خصوص خاک برداری نادرستی که به عمق ۷۰ سانتی متری در جریان اجرای پروژه انجام شده، توضیحاتی به شورا ارائه شود ولی هیچکدام از طرفین مسئولیت این اشتباه را بر عهده نگرفته اند.

وی تصریح کرد: چنین اشتباهاتی نشان دهنده نبود توافق و همکاری بین طرفین است و لازم است که شهردار در خصوص روند پیشرفت پروژه و چنین اشتباهاتی به شورا پاسخ دهد.

با این توضیحات، عضو دیگر شورا نیز بر نظارت بر اجرای پروژه پیاده راه سازی در میدان مرکزی رشت تاکید کرد و گفت: آبروی شورا و شهرداری رشت به اجرای این پروژه گره خورده است.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه پروژه پیاده راه سازی در میدان شهدای ذهاب (شهرداری) از بزرگترین پروژه های شمال کشور محسوب می شود، افزود: در صورتی که پروژه در زمان مقرر که ۹۶ روز دیگر است، به ثمر نرسد شیرینی آن در کام شهروندان به تلخی می گراید.

وی تاکید کرد: باید با نظارت شورا و تاکید به شهردار برای اجرای درست و اصولی پروژه و همچنین اتمام آن در زمان مقرر بتوانیم این پروژه را به شهروندان تحویل دهیم.

با ارائه این سخنان، اعضای شورا علاوه بر تاکید درباره تشکیل کمیته ای که بر روند اجرای پروژه پیاده راه سازی نظارت کند، به حضور شهردار در جلسه ای فوق العاده برای ارائه توضیحات طی دو روز آینده رأی دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار