بسته ویژه خبری تابناک خوزستان؛
در «بسته ویژه خبری تابناک خوزستان» تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار و یادداشت هایی که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۳۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲ 23 November 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

«بسته ویژه خبری تابناک خوزستان» جایی است که در آن اخبار، گزارشها و یادداشت های سایر رسانه های خبری را رصد و منعکس می کنیم.



پایتخت کتاب کشور ،کتاب دارد ولی کتابخوان ندارد


پایگاه تحلیلی، خبری اهواز نوین در مطلبی با عنوان بالا به بررسی وضعیت فرهنگی کلانشهر اهواز در زمانی که پایتخت کتاب ایران است، پرداخته است.

سال گذشته بر اساس بیانیه هیات داوران پایتخت کتاب ایران، اهواز به دلیل ارائه برنامه‌های نوآورانه، مشارکت جویانه، موثر و منسجم و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، تشکل‌های مردمی، صنایع و مراکز ورزشی و فرهنگی و …عنوان اولین پایتخت کتاب ایران را به خود اختصاص داد.

 اکنون پس از گذشت ۸ ماه اوضاع فعلی پایتخت کتاب کشور بیانگر شرایط چندان مطلوبی نیست تا آنجا که آمارها از کاهش افراد کتابخوان شهر خبر می دهند.



چرا از آبفای اهواز تقدیر شد؟ همچنان آب تصفیه می خریم!


پایگاه خبری تحلیلی هورنیوز در گزارشی با عنوان بالا به بررسی وضعیتوضعیت نامناسب آب شرب و فاضلاب اهواز ، پرداخته است.

جمعی از اهالی رسانه های سراسری و محلی ضمن تقدیر از خدمات این شرکت، نسبت به کاهش چشمگیر قطعی های مکرر آب در فصل تابستان سال جاری اعلام رضایت نموده و مراتب قدردانی خود را در قالب یک لوح تقدیر به غلامرضا براتی مدیرعامل شرکت آبفا اهواز اعلام نمودند.

و اما بعد؛ سالها از مصرف آب شرب شور اهواز می گذرد و مردم نجیب این شهر همچنان فرض را بر کمبود امکانات نهاده و همکاری خود را در پرداخت قبوض آب شیرین و حق الدفع فاضلاب ادامه می دهند و البته انتظار دارند، کیفیت خدمات رسانی این شرکت مطلوب تر از گذشته گردد.



سوغات شبکه های اجتماعی برای ساکنین عصر دیجیتال

پایگاه تحلیلی، خبری اندیمشک جوان مطلبی با عنوان سوغات شبکه های اجتماعی برای ساکنین عصر دیجیتال را به قلم سجاد تختایی منتشر کرده است.

خانمی را فرض کنید که تا دقایقی دیگر شوهر و فرزندانش به خانه می آیند، در حالی که هنوز ناهار را آماده نکرده است و نمی تواند از مشاهده عکس های دوستانش در اینستاگرام دست بکشد.
دانشجویی را فرض کنید که فردا امتحان دارد ولی نمی تواند بی خیال واتساپ شود و پای درس و کتابش بنشیند.
.
.
.
امروزه زندگی انسان با نحوه زندگی اجدادش بسیار متفاوت شده است و شاید یکی از اساسی ترین تفاوت ها،وجود وسایل ارتباط جمعی در سطح جهانی باشد.
گرچه وجود این امکانات زندگی را راحت تر کرده است اما همانند بسیاری از امکانات دیگر استفاده نابجا یا بیش از حد از آن به بروز مشکلات ومعضلاتی می انجامد که اعتیاد به این شبکه های اجتماعی یکی از آنهاست.


   
انتخابات و محیط زیست

پایگاه خبری تحلیلی هورنیوز در یادداشتی با عنوان "انتخابات و محیط زیست" به قلم نیما حاجی پور به وضعیت پیش روی نمایندگان جدید خوزستان در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات زیست محیطی پرداخته است.

بدون شک کاندیداهای این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان باید برنامه‌های خود را جهت حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از طرح های انتقال آب اعلام کنند زیرا وضعیت آلودگی هوا، ریزگردها، کم آبی رودخانه های استان و …بسیار بحرانی است.
.
.
.
اگر نمایندگان استان خوزستان در مجلس آینده برای حل اینگونه مسائل اقدامات بزرگی انجام ندهد مشخص نیست که در آینده بسیار نزدیک دچار چه مشکلات بزرگتری خواهیم شد؛ زیرا اکنون چالش‌های بسیاری در پیش روی محیط زیست استان ما قرار دارد که سلامت، اقتصاد، توسعه، رفاه و امنیت مردم را تحت تاثیر خود قرار داده است.



مشق تاریکی؛ تکلیف امروز دانش‌آموزان


سایت ایسنا در گزارشی از سیداحمد مقدم‌موسوی به بررسی وضعیت نامطلوب مدارس استان خوزستان پرداخته است.

صحبت‌کردن از وضعیت نامناسب برخی مدارس خوزستان چیز جدیدی نیست و بارها این مشکل از سوی رسانه‌ها، مردم و حتی مسئولان مطرح شده است؛ مدارسی که به نظر می‌رسد وضعیت اسف‌بار آن‌ها یکی از دلایل افت تحصیلی و پایین‌بودن انگیزه تحصیل در میان دانش‌آموزان استان است.

مشکلاتی از قبیل نبود پنکه، کولر و نیمکت تا تعمیرات تمام نشده و سقف‌هایی در حال آوار! تحصیل در کلاس‌هایی که بیش از آن‌که شبیه مدرسه باشند، مخروبه‌هایی با نیمکت‌های شکسته و اتاق‌هایی تاریک می‌نمایند که دانش‌آموزان آن در پناه کورسوی نور خورشید که از پنجره یا در کلاس فضای تاریک را قدری روشن می‌کند، الفبای زندگی را مشق می‌کنند تا آینده‌سازان فردای این کشور باشند؛ اما آیا مشق زندگی در این مخروبه‌های تاریک، فردای این دانش‌آموزان و آینده آن‌ها را روشن خواهد کرد؟



چگونگی آزادسازی سوسنگرد

روزنامه فرهنگ جنوب در تازه ترین شماره خود به شماره 3229، سرمقاله ای با عنوان چگونگی آزادسازی سوسنگرد را به قلم سید موسی بلادیان منتشر کرده است.

صدام حسین تصور می کرد که چون اهالی سوسنگرد عرب هستند با تبلیغات گسترده قومیتی می تواند آنان را در تقابل با نظام جمهوری اسلامی بیندازد اما مردم ولایتمدار و نجیب منطقه، تن به ذلت ندادند و از کیان اسلام، دفاع سرسختانه نمودند تا بالاخره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی ارتش جمهوری اسلامی و گروههای نا منظم شهید چمران و همچنین نیروهای مردمی با توکل به خدا از شمال و جنوب جاده حمیدیه -سوسنگرد، پیشروی خود را شروع و قوای دشمن بعثی را به شکست و فرار وادار نمودند و سرانجام در واپسین روز 26 آبان 1359تمام نیروهای دشمن صحنه نبرد را ترک و فراری شدند.
.
.
.
از آزادسازی سوسنگرد باید مسئولین نظام این درس را گرفته باشند که تکیه بر اسلام است که همه اقوام ایرانی را با انگیزه می سازد تا برای رضای خدا، جان عزیزشان را در طبق اخلاص بگذارند و خانواده های شهید داده نیز با افتخار از آن یاد کنند.

بنابراین طرح مسائل انحرافی مثل ایرانیت و اسلام ایرانی، بسیار بی پایه و برای وحدت ما مضر است و امید است این پدیده نامیمون که دولت گذشته مرتکب آن شد دیگر تکرار نشود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار