مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: استنشاق گاز منواکسیدکربن منجربه مسمومیت یک خانواده چهار نفره در این استان شد.
کد خبر: ۱۳۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 21 November 2015
به گزارش تابناک قم، مهدی جمشیدی افزود: این حادثه ساعت 20:29 شب گذشته در منطقه نیروگاه قم به قوع پیوست و بر اثر آن سه خانم و یک آقا دچار مسمومیت شدند.

وی نقص بخاری را عامل این حادثه عنوان و اضافه کرد: هر چهار تن این خانواده به علت کاهش سطح هوشیاری به مرکز درمانی قم منتقل شدند.

وی گفت: سردرد، سرگیجه، تهوع، استفراغ، کاهش سطح هوشیاری، تاری دید، فلج شدن عضلات از جمله عضلات تنفسی و در نهایت اغما و مرگ از نشانه های مسمومیت با گاز مونواکسید کربن است. 

جمشیدی به شهروندان توصیه کرد: نخستین و مهم ترین اقدام در صورت مشاهده موارد گازگرفتگی، رساندن اکسیژن(هوای تازه) به مصدوم و تماس با اورژانس 115 است که باز کردن پنجره اتاق یا خارج کردن فرد از آن محیط موثرترین اقدام جهت بهبود حال فرد مسموم است.

بر اساس این گزارش، ساعت 7:07 دوشنبه هفته گذشته نیز سه تن به علت خروج لوله بخاری در یکی از روستاهای بخش خلجستان قم دچار مسمومیت و به بیمارستان منتقل شدند؛ بخش خلجستان در 70 کیلومتری استان قم واقع شده است.

از آغاز فصل سرما تاکنون دو تن در این استان بر اثر استنشاق با گاز منواکسیدکربن فوت کرده اند و 14 تن دچار کاهش سطح هوشیاری شده اند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار